برگزاری نماز جمعه ی این هفته ی شهر ارداق

ولایت پیغمبر(ص) و امام در طول ولایت خدا است، و نتیجه اش هدایت و اداره ی امور مردم می باشد.

کد مطلب: ۵۲۶۱۱۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از قزوین، نماز جمعه ی این هفته ی شهر ارداق به امامت حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در مسجد حضرت ابوالفضل (ع) شهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین سعیدی امام جمعه ی شهرارداق در خطبه ی اول در رابطه با خصلت های انسان مومن سخنانی ایراد کردند. ایشان از قول امام رضا (علیه السلام ) گفتند: برای مومن 3خصلت لازم است، خصلتی از خصوصیت های زیبای پیغمبر(ص) ،خصلتی از خداوند تبارک وتعالی و خصلتی هم از ائمه ی اطهار (علیهم الاسلام) را باید داشته باشد. خصلتی که مومن از خداوند متعال باید داشته باشد راز داری است . مومن نباید راز دیگری را فاش کند و آبروی او را بریزد.

خصلتی که از پیامبر اکرم (ص) باید داشته باشد مدارا کردن با مردم است و از ائمه ی اطهار (علیهم الاسلام) هم باید صبر را یاد بگیریم. وی افزود: خداوند در قرآن کریم می فرماید: اول از خدا، بعد از پیغمبر(ص) و سوم نیز از اولوالامر اطاعت کنید. منظور از اطاعت اولوالامر، اطاعت از امیرالمومنین (علیه الاسلام ) و ائمه ی اطهار (علیهم الاسلام) است. بعد از ولایت ائمه به فقیه و مجتهد میرسیم.

وی در ادامه گفت: ولایت پیغمبر و امام در طول ولایت خدا است، و نتیجه اش هدایت و اداره ی امور مردم می باشد.

حجت الاسلام و المسلمین سعیدی خطیب نماز جمعه ی شهر ارداق ضمن تبریک ولادت با سعادت امام رضا (علیه الاسلام ) در خطبه ی دوم درباره ی مناسبت های پیش رو به سخنرانی پرداختند. ایشان به مناسبت هایی از جمله یکشنبه 24 مرداد ولادت با سعادت امام رضا (علیه الاسلام )، سه شنبه 26 مرداد سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی و پنج شنبه 28مرداد سالروز کودتای آمریکا برای بازگرداندن شاه اشاره کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار