ضعف در برندسازی چرم همدان از مشکلات اساسی حوزه صنعت

رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان ضعف در برندسازی چرم همدان را از مشکلات اساسی این حوزه دانست و گفت: تولیدات چرم همدان به نام سایر استان‌ها صادر می‌شود که نشان از نبود برندسازی در این حوزه است.

کد مطلب: ۵۲۵۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از همدان، احمد گازرانی با بیان اینکه صنعت چرم همدان دچار ضعف است افزود: متاسفانه مدتی از این صنعت غفلت شده و صنعت چرم به فراموشی سپرده شده است ولی از سال 93 با ابلاغ طرح تکاپو از سوی سازمان ملل به اتحادیه کیف و کفش همدان، شاهد تغییر و رونق در این حوزه بودیم.
وی عنوان کرد: بخش عظیمی از تولیدات نشان‌های تجاری و برندهای استان‌های دیگر که به خارج از کشور صادر شده یا فروش داخلی دارند در همدان تولید می‌شوند که این امر نشان از غفلت در برندسازی و تجاری سازی محصولات دارد.
رئیس اتحادیه کیف و کفش همدان با اعلام اینکه هزار و 429 صنعتگر در استان همدان فعالیت می‌کند که بالای هزار واحد آنها را شناسایی کرده‌ایم، تصریح کرد: با حمایت‌هایی که صندوق کارآفرینی امید داشته توانستیم تولیدکنندگان همدانی که در تهران تولید می‌کردند را به ایجاد واحد تولیدی در همدان ترغیب کرده و زمینه اشتغالزایی را فراهم کنند.
حمیدرضا فرسایی‌وحید با بیان اینکه استاندار تاکید کرده‌اند که نهادهای دولتی موظف هستند در حوزه صنعت چرم را حمایت کنند، اظهار کرد: بخشی از نهادهای دولتی این حمایت‌ها را داشته‌اند.
وی با بیان اینکه برخی از نهادهای مرتبط با موضوع چرم این حمایت و همکاری دیده نشده است، ادامه داد: همه نهادهای مرتبط در بخش تولید باید حضور پررنگ داشته باشند.
رئیس اتاق اصناف استان همدان با اشاره به اینکه نهاد دولتی وظیفه دارند موضوع اشتغال را پیگیری کند، افزود: در تمام کشورهای توسعه‌یافته دولت بسترها و زیرساخت‌ها را برای صنعتگران آماده می‌کند تا صنعت رشد پیدا کند.
وی با بیان اینکه انتظار داریم که دولت حمایت خود را در حد یک نمایشگاه تخصصی داشته باشد، بیان کرد: همدان در صنعت چرم قدمت 90 ساله دارد و می‌توانیم جزو استان‌های مطرح کشور باشیم اما این نمایشگاه در حد توقع مردم نیست.
فرسایی وحید با بیان اینکه همدان فقط در تولید کیف و کفش زنانه فعالیت دارد و باید به سمتی برویم که کفش مردانه نیز تولید کنیم، ادامه داد: اتاق اصناف فعال بخش خصوصی است که خود را آماده کرده در چند صنعت از جمله کیف و کفش، منبت، پوشاک، سنگ‌های قیمتی حرف برای گفتن دارد.
وی با بیان اینکه مجموعه‌های استان دست و پا شکسته ورود پیدا می کنند چراکه فکر می‌کنند حمایت نشوند، ادامه داد: هزینه پایین قاچاق و هزینه بالای تولید داخل باعث قاچاق کالا می‌شود.
رئیس اتاق اصناف استان همدان با اشاره به اصلاح برخی قوانین، اصلاح نظام مالی، اصلاح قوانین کار، نبود زیرساخت‌های پرحمایت و داشتن ابرازهای نوین، افزود: وقتی فضای صنایع تولیدی را گسترش بدهیم اشتغال ایجاد می‌شود و در نتیجه نیاز به حضور قاچاق کالای خارجی احساس نمی‎شود.
وی با بیان اینکه نیاز داخل را نمی‌توانیم تامین کنیم چراکه نه کیفیت را بالا برده‌ایم و نه قیمت را به اندازه کالای خارجی مناسب کرده‌ایم، بیان کرد: مانتویی که در ایران با 100 هزار تومان تولید می‌شود را چین با 40 هزار تومان تولید می‌کند.
فرسایی‎وحید با بیان اینکه همدان آمادگی دارد در پنج زمینه نمایشگاه تخصصی مانند نمایشگاه کیف و کفش چرم برگزار کند، افزود: اعزام تولیدکنندگان برای آموزش در حوزه چرم به ایتالیا صورت انجام نشد چراکه برای نمونه اتحادیه‌ها پوشاک سرمایه‌گذاری کرد تا نمایشگاه تخصصی برگزار کند اما این اتحادیه و نمایشگاه را به استنطاق کشیدند که چرا این نمایشگاه را برگزار می‌کنید.
وی افزود: وظیفه اتحادیه‌ها فقط صدور پروانه کسب و گرفتن حق عضویت نیست بلکه اتحادیه‌ها باید فعالان اقتصادی را در حوزه‌های مختلف را پیدا کنند و تولیدکننده خود وارد کارهای اقتصادی شود.
رئیس اتاق اصناف استان همدان افزود: اگر به ما اهمیت بدهند و فرصت دهند می‌توانیم کارهای بزرگ در شهر انجام دهیم اما نیاز به حمایت داریم.

/شهبازی محب/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار