فرمانده انتظامی استان اردبیل:

بیشتر از مقابله ،به فکر پیشگیری و کاهش جرایم هستیم

فرمانده انتظامی استان اردبیل گفت: بیشتر از آن که روی حوزه مقابله سرمایه‌گذاری کنیم، تلاشمان بر این است تا در امر پیشگیری بتوانیم در کاهش آسیب‌ها و جرایم موفق عمل کنیم.

کد مطلب: ۵۲۵۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل،حسین عبدی در مراسم تجلیل از خبرنگاران در نیروی انتظامی اردبیل اظهار کرد: هدف از تشکیل نیروی انتظامی و انجام مأموریت‌ها در این حوزه برقراری نظم و امنیت و آرامش در جامعه و حفظ دستاوردهای نظام اسلامی است که در این راستا نیروی انتظامی تلاش می‌کند مأموریت خود را به شکل جدی انجام دهد.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در همه صحنه‌ها برای تأمین امنیت و آرامش مردم حضور داشته و به عنوان ضابط قضایی ورود پیدا کرده و مداخله می‌کند، تصریح کرد: این خود به اقتدار ملی و توانمندسازی در حوزه تقویت سرمایه‌های اجتماعی و مشارکت در این بخش کمک کرده است.

فرمانده انتظامی استان از اصحاب رسانه به عنوان گرانمایه‌ترین سرمایه در این حوزه در کمک و همراهی با نیروی انتظامی یاد کرد و گفت: حرکت‌های خوبی در تقویت و تعامل ارتباطات نیروی انتظامی با خبرنگاران را شاهد و ناظر هستیم که این خود بیشتر به حرکت‌های تأثیرگذار کمک کرده است.

عبدی با بیان اینکه در بحث تأمین امنیت بیشتر از مقابله به پیشگیری فکر می‌کنیم چرا که معتقدیم پیشگیری کم هزینه و مقدم بر درمان است، افزود: ما اگر می‌خواهیم از تکرار جرم و همچنین افزایش بزه در جامعه جلوگیری کنیم قطعاً باید پیشگیری‌های اجتماعی و وضعی را در دستور کار قرار دهیم تا با مراقبت بیشتر زمینه برای توانمندسازی حضور پلیس همراه با فعالان عرصه خبر و اطلاع‌رسانی فراهم آید.

وی بیان کرد: حتی می‌توانیم با راهبرد پیشگیری از وقوع جرایم بکاهیم که در این زمینه مطبوعات می‌توانند یاریگر ما باشند.

عبدی با بیان اینکه حرکت‌ها و هدف‌گذاری‌ها در سال‌های اخیر به سمتی بوده تا در گذر از مشکلات به یک همفکری و تعامل دست پیدا کنیم، اضافه کرد: امروز جامعه ما به مشارکت و هم‌افزایی بیشتر در حل بسیاری از آسیب‌ها و مشکلات نیاز دارد که قطعاً در این راستا می‌توان منطقی و معقول حرکت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها را به خوبی انجام داد.

وی در مورد بخشودگی جرایم راهنمایی و رانندگی و تسهیل برای عبور و مرور راحت خبرنگاران با هدف رسیدن به جلسات در سر موعد مقرر ادامه داد: در این زمینه نیروی انتظامی طبق ضوابط و مقررات کمک‌کار اصحاب رسانه و خبرنگاران است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار