درآمد زایی در خانه با کتابخانه

طرح اوقات فراغت با کتاب با مشارکت موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان ساحل خلیج فارس در کتابخانه شهید مطهری (ره) برگزار می شود.

کد مطلب: ۵۲۲۵۴۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از هرمزگان، صدیقه کیوان مدیر موسسه ساحل خلیج فارس از برگزاری طرح اوقات فراغت با کتاب با مشارکت موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان ساحل خلیج فارس در کتابخانه شهید مطهری (ره) خبر داد.

این کلاسها در رشته های قرآن، کیف بافی با نمد، عروسک سازی، ساخت جامدادی، قصه گویی و شعر وزندگی در مرداد و شهریور سال جاری با شرکت فعال اعضای کتابخانه شهید مطهری (ره) تشکیل می شود.

وی گفت : در این طرح علاوه بر مهارت آموزی برای کودکان و نوجوانان سعی شده است. کلاسها بر گرفته از کتابهای مختلف باشد و این امر علاوه بر ایجاد انگیزه جهت مطالعه سبب آشنایی اعضای کتابخانه با بیماری وآموزش پیشگیری از سرطان و راه های کمک و همیاری به کودکان مبتلا به سرطان شود.


مدیر موسسه ساحل خلیج فارس افزود :بخش خون وسرطان بیمارستان کودکان سال 89 به همکاری دانشگاه علوم پزشکی وهمت خیرین با 4 اتاق و12 تخت برای بیماران بستری و کانکس برای شیمی درمانی راه اندازی شد.همزمان با راه اندازی بخش جهت تامین هزینه درمان کودکان سرطانی موسسه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان ساحل خلیج فارس تشکیل شد که اولین اقدام آن ایجاد بازارچه های خیریه در فضای پارک غدیر بود که با نام خیرین زیر پرچم شناخته شد.


کیوان در پایان خاطر نشان کرد: در حال حاضر بخش 4اطاقه تبدیل به یک بخش مجهزخون وسرطان شده است. و 90 کودک تحت پوشش موسسه هستند وبهترین خدمات رادریافت میکنندو هدف اصلی موسسه بر دادن آگاهی به بیماران وشناسایی موسسه وخدمات آن قرار گرفته است .به این ترتیب از هزینه های اضافی سفر به خارج از استان جلوگیری شود و نقش ارگان های فرهنگی مثل نهاد کتابخانه های عمومی در این عرصه بشدت احساس میشود، چرا که کودکان و اعضای کتابخانه می توانند کمک شایانی درراستای کمک مادی و معنوی به دوستان بیمار خود باشند.

این طرح با استقبال خوبی ازطرف اعضا مواجه شده است . لیلا جعفری و ملیحه سلامی کتابداران کتابخانه عمومی شهید مطهری (ره) وخانم زرقانی سهم بسزایی در انجام این طرح داشته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار