معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل خبرداد:
تحصیل 42 درصد ازدانشآموزان اردبیلی در هنرستانها
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: در سال تحصیلی جدید 42 درصد دانشآموزان دوره دوم متوسطه به هنرستانها و شاخه فنی و حرفهای هدایت شدند.
به گزارش پانا استان اردبیل، علی ورودی اظهار کرد: بر اساس برنامه توسعه ششم باید ۴۸ درصد دانشآموزان به رشتههای فنی و حرفهای و ۵۲ درصد دانشآموزان نیز به شاخه نظری هدایت شوند که این شرایط در وضعیت کنونی در سطح کشور ۳۷ درصد در رشتههای فنی و حرفهای و کار و دانش و ۶۳ درصد در شاخه نظری است.
وی ادامه داد: در استان اردبیل نیز سال تحصیلی گذشته ما این نسبت را متفاوت از وضعیت کشوری شاهد بودیم به طوری که ۳۹ درصد در هنرستانها و ۶۱ درصد در شاخه نظری تحصیل میکردند که هدفگذاری امسال رسیدن این میزان به ۴۲ درصد شاخه فنی و حرفهای و کار و دانش و ۵۸ درصد شاخه نظری است.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل اضافه کرد: در سال تحصیلی جدید ۴۲ درصد دانشآموزان دوره دوم متوسطه به هنرستانها و شاخه فنی و حرفهای هدایت شدند.
ورودی یادآور شد: تا پایان برنامه ششم توسعه با کشور و استان اردبیل این میانگین به ۴۸ درصد در هنرستانها و ۵۲ درصد در شاخه نظری ارتقا یابد.
وی با بیان اینکه از ۲۹۴ دانشآموز استان اردبیل ۱۰۰ هزار دانشآموز در ابتدایی تحصیل میکنند و ۷۵ هزار دانشآموز نیز در رشتههای کار و دانش و فنی و حرفهای و نظری در دوره دوم متوسطه تحصیل میکنند، افزود: مابقی دانشآموزان نیز در دوره اول متوسطه در حال تحصیل هستند.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان اردبیل از هدایت دانشآموزان به رشته تجربی به عنوان یک تهدید جدی یاد کرد و گفت: در هدایت تحصیلی جدید انتخاب رشته دانشآموزان، ۶۵ درصد با مشاور آزمونهای مشاورهای، نظر والدین و دبیران است و ۳۵ درصد کارنامه و عملکرد دانشآموزان مشخص کننده ورود دانشآموز به رشته تحصیلی خاص در دوره متوسطه است.
ورودی این ۳۵ درصد را عملکرد دانشآموزان را مربوط به پایه نهم،هشتم و هفتم اعلام کرد و گفت: با جمعبندی نهایی این نظریات هدایت تحصیلی دانشآموزان که در ۱۲ رشته انجام میشود که شامل چهار رشته فنی و حرفهای، چهار رشته کار و دانش و چهار رشته نظری است که بدون محدودیت دانشآموزان میتوانند در رشتههای مورد نظر تحصیل کنند.
وی از اولیای دانش آموزان خواست ،فرزندانشان را بر اساس امکانات و ظرفیت شهرستانها در رشتههای مورد نظر ثبت نام کنند که این شاخصهها نیز شامل استعداد، علاقه، بازار کار و نیاز و امکانات است که زمینهای را فراهم میآورد تا دانشآموزان بتوانند در رشته موردنظر تحصیل کنند.
ارسال دیدگاه