احمدی در شانزدهمین نشست مشترك معاونت امور زنان و خانواده:

آموزش و پرورش زمینه ایفای مطلوب نقش های اجتماعی زنان را فراهم كرده است

مدیر كل دفتر امور زنان و خانواده وزارت آموزش وپرورش با بیان اینكه عدالت جنسیتی در آموزش دختران در مناطق محروم را در دستور كار برنامه های خود قرار داده است، گفت: آموزش وپرورش دولت یازدهم زمینه ایفای مطلوب نقش های اجتماعی زنان را فراهم كرده است.

کد مطلب: ۵۲۰۰۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، پیش از ظهر امروز مهناز احمدی در دیدار با مشاورین وزرا در دستگاه های اجرایی كه در اردوگاه شهید باهنر برگزار شد، اظهار كرد : جمهوری اسلامی ایران به نقش زنان در توسعه تعالی جامعه توجه ویژه ای دارد به گونه ای كه این جهت گیری روشن و آشكار در مفاد قوانین و اسناد فرادستی قابل مشاهده است.

وی تصریح كرد: وزارت آموزش و پرورش هم براساس اهداف كلان به ویژه سند تحول بنیادین ، احیای وجود انسانی و رسیدن به مقام عبودیت برای انسان ها را هدف غایی می داند كه به منظور نیل به این هدف نیاز به پرورش كلیه ابعاد و جنبه های وجود انسان است كه در این مرحله اهاف واسطه ای تعلیم وتربیت شكل می گیرد كه هریك به پرورش جنبه ای از وجود انسان اختصاص دارد.
مشاور وزیر آموزش وپرورش ادامه داد: در بخشی از اهداف واسطه ای آموزش و پرورش به تعالی جایگاه دختران و پسران جهت ایفای مطلوب نقش های متعددی كه دارند ، پرداخته می شود كه بعضی از این نقش ها كاملا برخواسته از جنسیت است ، لذا نقش های مشترك زن و مرد نیز به واسطه تأثیر جنسیت گاهی تفاوت در روش ها ، الزامات و حمایت ها را می طلبد.
احمدی خاطرنشان كرد: دفتر امور زنان وزارت آموزش وپرورش با درك مناسب ضرورت ها ، نیازها وظرفیت های موجود و همچنین و احصای چالش های پیدا و پنهان بر افزایش توجه و تمركز برنامه ریزان و سیاست گذاران آموزش وپرورش به برقراری تناسب و عدالت جنسیتی بامشاركت عوامل سهیم در برنامه ریزی در مسیری منطقی و صحیح گام بر می دارد.
مدیر كل دفتر امور زنان آموزش وپرورش با اشاره به تغییرات ساختاری در امور زنان گفت: این تغییرات بعضاَ به دلیل سلیقه مدیران اجرایی دستگاه ها رخ داده و باید متناسب با توان ، ظرفیت علمی و پتانسیل افراد ، تغییرات جابجایی هایی صورت گیرد.
مشاور وزیر آموزش وپرورش به برخی اقدامات دفتر امور زنان وزارت آموزش وپرورش اشاره كرد و افزود: انعقاد تفاهم نامه و موافقت نامه همكاری مشترك با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری برگزاری دوره ضمن خدمت ویژه كارشناسان امور زنان در استان ها ، فراخوان مقاله یاس مهربانی و همایش یاس مهربانی و برگزاری همایش آن چاپ و توزیع كتاب زندگی نامه شهداء ، برگزاری همایش زنان حماسه ساز خرمشهر ، برگزاری همایش رونمایی از تندیس كتاب دانش آموز شهید محبوبه دانش و برگزاری مسابقه كتاب خوانی گوشه ای از اقدامات وزارت آموزش وپرورش در حوزه زنان است.
وی ادامه داد: برگزاری نشست علمی - تخصصی ، بازدید از مراكز آموزشی دخترانه استان ها ، تألیف و چاپ كتاب آموزش حقوق به دانش آموزان و والدین ، تألیف و چاپ كتابچه آموزش بلوغ به دختران دانش آموز ، ایجاد بانك آمار مدیران، معاونان و رؤسای زن در ادارات آموزش وپرورش ، احیای گروه مطالعات زنان در پژوهشگاه مطالعات ‌آموزش وپرورش ومشاركت در اجرای طرح توانمندسازی معلمان و مدیران و سایر كاركنان مدارس دوره اول متوسطه در قالب مدارس دوستدار زندگی در شهر تهران از دیگر اقدامات آموزش وپرورش در این حوزه بشمار می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار