90 درصد اختلالات یادگیری دانش آموزان مربوط به نارسا خوانی است

یک کارشناس ارشد آموزش زبان گفت: نارسا خوانی به عنوان یکی از اختلالات یادگیری محسوب می شود که 80 تا 90 درصد از اختلالات مربوط به آن می شود.

کد مطلب: ۵۱۹۳۹۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، «امید سهرابی» در جمع مربیان و مسوولان کانون های اصلاحی و ترمیمی ویژه اختلالات یادگیری و دانش اموزان دیر آموز آذربایجان غربی بیان کرد: اختلال در یادگیری مفاهیم ریاضی، نارسا نویسی و اختلالات تعادلی و حرکتی از سایر اختلالات مطرح هستند.

وی اظهار کرد: چپ دست نویسی اختلال یادگیری نیست و به این موضوع برمی گردد که دانش آموزان تمایل دارند تا از چپ به راست بنویسند.

سهرابی درباره اختلالات تعادلی و حرکتی بیان کرد: این نوع از اختلالات در زنگهای ورزش قابل تشخیص هستندو دانش اموزان را می توان در این ساعتها به نحو مطلوبی ارزیابی کرد.

وی گفت: ضروریست تا دیدگاهها نسبت به دانش آموزانی که اختلالات یادگیری دارند تغییر یابد.


سهرابی ادامه داد: توجه به اختلال در مهارتهای اجتماعی موضوعی است که در سیستم آموزشی مغفول واقع شده است.

وی گفت: اختلالات یادگیری شرایطی هستند مادام العمر که قابل درمان نیستند و فقط از طریق استراتژیهای خاص باید در زمینه کسب موفقیت فرد در محیط های آموزشی و زندگی شخصی اقدام شود.

نارسا خوانی، نارسا نویسی، اختلال در یادگیری مفاهیم ریاضی و اختلالات تعادلی و حرکتی جزو اختلالات یادگیری محسوب می شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار