۹۰ درصد اختلالات یادگیری دانش آموزان مربوط به نارسا خوانی است
یک کارشناس ارشد آموزش زبان گفت: نارسا خوانی به عنوان یکی از اختلالات یادگیری محسوب می شود که ۸۰ تا ۹۰ درصد از اختلالات مربوط به آن می شود.
به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، «امید سهرابی» در جمع مربیان و مسوولان کانون های اصلاحی و ترمیمی ویژه اختلالات یادگیری و دانش اموزان دیر آموز آذربایجان غربی بیان کرد: اختلال در یادگیری مفاهیم ریاضی، نارسا نویسی و اختلالات تعادلی و حرکتی از سایر اختلالات مطرح هستند.
وی اظهار کرد: چپ دست نویسی اختلال یادگیری نیست و به این موضوع برمی گردد که دانش آموزان تمایل دارند تا از چپ به راست بنویسند.
سهرابی درباره اختلالات تعادلی و حرکتی بیان کرد: این نوع از اختلالات در زنگهای ورزش قابل تشخیص هستندو دانش اموزان را می توان در این ساعتها به نحو مطلوبی ارزیابی کرد.
وی گفت: ضروریست تا دیدگاهها نسبت به دانش آموزانی که اختلالات یادگیری دارند تغییر یابد.
سهرابی ادامه داد: توجه به اختلال در مهارتهای اجتماعی موضوعی است که در سیستم آموزشی مغفول واقع شده است.
وی گفت: اختلالات یادگیری شرایطی هستند مادام العمر که قابل درمان نیستند و فقط از طریق استراتژیهای خاص باید در زمینه کسب موفقیت فرد در محیط های آموزشی و زندگی شخصی اقدام شود.
نارسا خوانی، نارسا نویسی، اختلال در یادگیری مفاهیم ریاضی و اختلالات تعادلی و حرکتی جزو اختلالات یادگیری محسوب می شوند.
ارسال دیدگاه