بیش از 70 هزار دانش آموز در ماراتن کنکور فارس

نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در فارس گفت: امروز و فردا، 24 و 25 تیرماه و همزمان با سراسر كشور، 72 هزار داوطلب در استان فارس، در كنكور شركت می کنند.

کد مطلب: ۵۱۶۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، سید محسن تقوی افزود: در آزمون سراسری سال ۹۵ تعداد ۸۶۰ هزار و ۱۰۹ نفر داوطلب ثبت نام کرده اند که از این تعداد ۵۰۹ هزار و ۱۹ نفر زن و ۳۵۱ هزار و ۹۰ نفر مرد هستند. به عبارت دیگر ۵۹.۱۸ درصد داوطلبان زن و ۴۰.۸۲ درصد داوطلبان مرد است.
وی گفت: 71 هزار و 819 نفر از این داوطلبان مربوط به استان فارس و 30 هزار و 309 نفر متعلق به شهرستان شیراز می باشد.
معاون آموزشی و تحصیلات تكمیلی دانشگاه شیرازتصریح کرد: امسال بیشترین تعداد داوطلبان در گروه آزمایشی علوم تجربی
شرکت می کنند.
تقوی اظهار داشت: در استان فارس 44 هزار و 535 نفر در گروه آزمایشی تجربی، 8 هزار و 942 نفر در گروه آزمایشی ریاضی، 8 هزار و 125 نفر در گروه علوم انسانی، 6 هزار و 746 نفر در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی و 3 هزار و 471 نفر در گروه آزمایشی هنر ثبت‌نام كرده‌اند.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در فارس با اشاره به اینکه در كنكور سراسری امسال در 35 شهر فارس برگزار می‌شود، گفت: در شیراز 16 حوزه برای برگزاری كنكور سراسری مشخص شده است.
نماینده تام الاختیار سازمان سنجش در فارس با بیان این كه بعضی از داوطلبان در دو گروه برای آزمون ثبت‌نام كرده‌اند، گفت: امسال شاهد كاهش 17 هزار نفری تعداد داوطلبان در سراسر كشور هستیم و همچون سال گذشته، حدود 60 درصد شركت كنندگان كشور و استان فارس را خانم‌ها و 40 درصد را آقایان تشكیل می‌دهند.
تقوی توضیح داد: علاوه بر گروه آموزشی ریاضی وعلوم انسانی که صبح امروز برگزار شد، گروه آزمایشی هنر عصر امروز پنجشنبه، گروه آزمایشی تجربی صبح جمعه و گروه آزمایشی زبان‌های خارجی عصر جمعه در جلسه آزمون شركت می‌كنند.
تقوی گفت: چنانچه داوطلب در كارت خود اشتباهی را مشاهده كرد باید با شعبه رفع نقص واقع در مجتمع فرهنگی دانشگاه شیراز واقع در خیابان ساحلی مراجعه و نسبت به رفع آن اقدام كند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار