عامل کلاهبرداری اینترنتی، در دام پلیس نیشابور

عامل کلاهبرداری از شهروندان با ترفند کمک به نیازمندان توسط پلیس فتا شهرستان نیشابور شناسایی و دستگیر شد.

کد مطلب: ۵۱۴۷۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از استان خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور با اعلام این خبر گفت: در پی رصد شبکه های اجتماعی مشخص شد گروهی با عنوان "پایان کارتن خوابی در نیشابور "در شبکه اجتماعی تلگرام فعالیت و اقدام به جمع آوری کمک های نقدی از شهروندان می کنند که بدلیل حساسیت، بررسی موضوع در دستور كار تیمی از ماموران این فرماندهی قرار گرفت.
اکبر آقابیگی افزود: کارشناسان پلیس فتا در بررسی این پرونده دریافتند که متهم یا متهمان حدود یک سال است با راه اندازی این گروه با شعار کمک به محرومان و نیازمندان و سوء استفاده از اعتقادات مذهبی و اعتماد عمومی، کمک های نقدی شهروندان را جمع آوری و به حساب شخصی مدیر گروه واریز می کنند.
وی اظهار داشت: تیم رسیدگی کننده پرونده با استفاده از مهندسی اجتماعی مخفیگاه متهم را شناسایی لیکن در ادامه تحقیقات فنی مشخص شد متهم به تهران نقل مکان و در آن جا ساکن است.
ماموران توانستند متهم را با یک شگرد پلیسی به نیشابور دعوت و در یک اقدام غافلگیرانه و ضربتی دستگیرکنند.
متهم که جوانی 29 ساله است در مواجهه با ادله و مستندات دیجیتالی پلیس ضمن قبول بزه انتسابی اظهار داشت: اوایل سال 94 این کانال را در شبکه اجتماعی تلگرام ایجاد ،لیکن به دلیل فرا رسیدن ماه مبارک رمضان با سوء استفاده از اعتقادات مردم با شعار کمک به نیازمندان از کاربران کلاهبرداری را شروع کردم.
فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور با اشاره به معرفی متهم به دادسرا از شهروندان خواست به آگهی هایی که در سایت ها خصوصاً شبکه های اجتماعی که هویت واقعی آن ها مشخص نیست قبل از اعتماد از مراجع قانونی استعلام نمایند چرا که همواره این احتمال وجود دارد افراد سودجو با تبلیغات فریبنده قصد اعتمادسازی داشته تا در فرصت مناسب نسبت به انجام اعمال مجرمانه و كلاهبرداری اقدام کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار