مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان خبرداد:

تولید بیش از 17 رقم ذرت در کشت و صنعت مغان

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: در حال حاضر در کشت و صنعت مغان بیش از 17 رقم ذرت تولید و روانه بازار می‌شود.

کد مطلب: ۵۱۰۱۲۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ،اروجعلی محمدی در نشست مدیران کشت و صنعت مغان با بیان اینکه مجتمع زراعت شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان بزرگترین واحد یکپارچه زراعی کشور است اظهار کرد: مهمترین و بیشترین تولیدات زارعی، باغی و دامی در این مجموعه به انجام می‌رسد.

وی گفت: سالانه بیش از 300 هزار تن انواع محصولات زراعی مانند گندم، جو، یونجه، کلزا، چغندرقند، ذرت (بذری، دانه‌ای و سیلویی) را در بیش از 20 هزار هکتار از اراضی شرکت تولید می‌کنیم.

مدیرعامل کشت و صنعت و دامپروری مغان گفت: در حال حاضر در کشت و صنعت مغان بیش از 17 رقم ذرت تولید و روانه بازار می‌شود. محمدی بیان کرد: از کل زمین‌های زراعی 18 هزار هکتار آبی که حدود 2 هزار و 400 هکتار آن به صورت آبیاری بارانی ـ سنترپیوت ومابقی دیم است.

وی توانایی تولید حدود 90 درصد نیاز کشور به ذرت بذری، تأمین تمام نیاز بذر جو منطقه و بخشی از نیازهای بذر گندم کشور، از جمله قابلیت‌های مجتمع زراعت کشت و صنعت مغان برشمرد.

محمدی تصریح کرد: بذر ذرت هیبرید که در این شرکت تولید می‌شود دارای کیفیت بسیار مطلوب بوده و خلوص ژنتیکی و قوه نامیه بالا، سلامتی و اندازه مناسب بذر از ویژگی‌های آن است.

وی یادآور شد: این محصول که مورد تایید مؤسسه تحقیقات و اصلاح نهال و بذر کشور نیز است، سهم بسزایی در خودکفایی کشور دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار