سردار جلالی در پیامی به همایش مدیران جهادی اقتصاد مقاومتی:

اوضاع اقتصادی کشور در شرایط جنگی قرار دارد

رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور گفت: اوضاع اقتصادی کشور در وضعیت جنگی قرار دارد و استراتژی اصلی نظام اسلامی در مقابله با این جنگ تمام‌عیار، راهبرد اقتصاد مقاومتی است.

کد مطلب: ۵۰۹۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری پانا، سردار غلامرضا جلالی، رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور در پیامی به همایش مدیران جهادی اقتصاد مقاومتی کشور که در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد؛ با اشاره به امیدبستن جبهه دشمن برای ضربه زدن به نظام اسلامی با تحریم‌های اقتصادی، تاکید کرد: سازمان پدافند غیرعامل کشور برحسب وظیفۀ سازمانی و انقلابی خود، اقدامات لازم را برای هماهنگی قوای اجرایی و ورود به عرصه‌های میدانی در پیش گرفته است و بدین منظور قرارگاه پدافند اقتصادی را به‌طور ویژه راه‌اندازی کرده است.

متن کامل پیام جلالی به شرح زیر است:

در برهۀ کنونی انقلاب اسلامی، مسئلۀ اقتصاد تبدیل به چالشی جدی در مسیر پیشرفت نظام اسلامی شده است. گستردگی حوزۀ اقتصاد و کاستی‌ها و سوءتدبیرهای درونی و محدودیت‌های بیرونی در این حوزه، باعث افزایش میزان آسیب‌پذیری کشور در برابر تهدیدها و تحریم‌های دشمنان شده است به گونه‌ای که جبهۀ دشمن برای ضربه‌زدن به نظام به گزینۀ تحریم‌های اقتصادی امید دوچندانی بسته است. به همین منظور، جنگ اقتصادی غرب با ایران که تاریخچۀ آن به اوایل پیروزی انقلاب اسلامی بازمی‌گردد از حدود سال‌های ۹۰ و ۹۱ بسیار فراگیرتر و شدیدتر شده است. فرماندهی معظم کل قوا "حضرت امام خامنه ای" ، که براساس قانون اساسی وظیفه اعلان وضعیت جنگی را دارند نیز از سال ۱۳۹۱ رسماً اعلام کرده‌اند که ما در جنگ تمام‌عیار اقتصادی قرار گرفته‌ایم. بنابراین اوضاع اقتصادی کشور در وضعیت جنگی قرار دارد و هرگونه تصمیم‌گیری و سیاست‌گذاری و اقدامی باید این مهم را در نظر بگیرد.

استراتژی اصلی نظام اسلامی در مقابله با این جنگ تمام‌عیار، راهبرد اقتصاد مقاومتی است، یعنی اقتصادی درونزا و برونگرا که با تکیه بر ظرفیت‌های درونی کشور به دنبال مصون‌سازی، مقاوم‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری اقتصاد ملی در کنار رشد و پیشرفت اقتصادی است. اگرچه کلیت نظام اسلامی و به‌ویژۀ قوای اجرایی موظف‌اند در تمامی برنامه‌ها و سیاست‌گذاری‌ها به این امر توجه کنند، سازمان پدافند غیرعامل کشور نیز برحسب وظیفۀ سازمانی و انقلابی خود، با رصد وضعیت اقتصادی کشور از منظر مصون‌سازی و کاهش آسیب‌پذیری در برابر بحران‌ها و تحریم‌ها و تهدیدها، بسته به شرایط و موقعیت‌ها، توصیه‌ها و اقدامات لازم را برای هماهنگی قوای اجرایی و ورود به عرصه‌های میدانی در پیش گرفته است و بدین منظور قرارگاه پدافند اقتصادی را به‌طور ویژه راه‌اندازی کرده است.

آنچه در شرایط جنگی امروز ضروری به نظر می‌رسد، همانگونه که "فرماندهی معظم کل قوا" در نامگذاری سال جاری عنوان کرده‌اند، ورود تمام‌عیار دستگاه‌ها و نهادهای کشور به عرصۀ اقدام و عمل براساس نظریۀ راهبردی و کاربردی اقتصاد مقاومتی است. با توجه به بحث‌های علمی و کارشناسی انجام‌شده در این زمینه، اقدامات متعددی در هر حوزۀ کاری می‌توان برشمرد که نیازمند روحیه‌ای جهادی برای ورود به آن‌هاست.

اگرچه برگزاری مجالسی مانند « همایش اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل » می‌تواند به هم‌اندیشی و رسیدن به وحدت نظر و انسجام عملیاتی کمک بسزایی بکند، باید توجه کنیم که مهم‌تر از آن، عرصۀ عمل است آن هم در شرایطی که جبهۀ دشمن با تمام قوای خود مشغول تدارک و تمهید است و در صورت هرگونه غفلت از سوی جبهۀ خودی، ضربه‌های خود را به اقتصاد کشور و به نظام اسلامی وارد خواهد کرد. امید است با هوشیاری دستگاه‌ها و اقدامات به‌موقع و حساب‌شده، دشمن انقلاب اسلامی در این نبرد نیز زمین‌گیر شده و با ذلت و خفت شکست را بپذیرد.

پایان پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار