در «ماه نشان» شبکه افق عنوان شد؛

داستان مردی که واسطه ساخت حسینیه امام حسین (ع) شد

چهاردهمین قسمت برنامه «ماه نشان» با حضور امام جمعه شهر نورآباد ممسنی و کارگردان مستند «من تهرانی بودم»، دوشنبه شب از شبکه افق پخش شد.

کد مطلب: ۵۰۹۳۶۷
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش سرویس فرهنگی پانا، برنامه «ماه نشان» شب گذشته با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی رحمانی امام جمعه شهر نورآباد ممسنی و سجاد ایمانی کارگردان مستند «من تهرانی بودم» روی آنتن شبکه افق رفت.
در ابتدای برنامه حاج حسین یکتا ضمن معرفی مهمانان و بازگو کردن داستان ازدواج رحیم اروجعلی زاده از حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی رحمانی خواست تا در مورد این داستان صحبت کند.
رحمانی در رابطه با زندگی رحیم اروجعلی‌زاده گفت: قصه امشب داستان تغییر و تحول است. قصه تحول و انقلاب درونی انسان ها. ماجرای مردی است که مسائل بسیاری قبل از انقلاب داشته و جوانی کرده است اما تغییر و تحول در زندگی اش مسیر او را عوض می کند.
وی افزود: داستان زندگی رحیم آقا در تهران از زمانی آغاز می شود که عاشق دختری می شود که برای ادامه زندگی باید به نورآباد ممسنی برود، همین تغییر مسیر و فضا رحیم آقا را وارد بخش جدیدی از زندگی اش می کند. به این معنا که در نورآباد دچار تحول شخصیتی می شود و خادم و نوکر امام حسین (ع) می شود و علاقه اش به امام حسین (ع) آنقدر زیاد می شود که زبانزد خاص و عام شده و این مسیر انتخابی رحیم آقا است.
حجت‌الاسلام رحمانی اضافه کرد: ارادت به امام حسین(ع) و خدمتگزاری به مردم نشان از روحیه عیاری او بوده و رحیم آقا با این شخصیت در نورآباد شناخته می شود و به شغل شریف نانوایی می پردازد.
وی تصریح کرد: رحیم آقا در مساجد، نمازجماعت‌ها و هیئت‌های عزاداری ها شرکت می کرد و یک دفتر اموات داشت که روز مرگ هر کسی را با تاریخ دقیق و ساعت در آن می نوشت و برای مراسم های درگذشتگان شهر نیز همیشه پیشقدم بود.
امام جمعه نورآباد گفت: در آن زمان به دلیل ماه حرام دیه دو برابر شده بود، حدود۸۰ میلیون رحیم آقا بدهکار شده بود. ما در نماز جمعه اعلام کردیم که مردم به رحیم آقا کمک کنند. موضوع را با خیرین شهر درمیان گذاشتیم و مردم نوراباد مردم باصفایی هستند و مطمئن بودم کمک می کنند.و همین اتفاق هم افتاد
حجت‌الاسلام رحمانی ادامه داد: پس از کامل شدن هزینه دیه توسط مردم، خانواده صاحب دم رضایت دادند وچون حسینیه‌ای در حال ساخت بود هزینه جمع‌آوری شده برای کمک به ساخت حسینیه رفت.
وی ادامه داد: به نظر من کلیه این اتفاقات بهانه‌ای بود که رحیم آقا که شیفته امام حسین(ع) بود واسطه‌ای برای هزینه‌ ساخت حسینیه شود.
مهدی ایمانی کارگردان مستند «من تهرانی بودم» در ادامه برنامه درباره چگونگی ورود به زندگی رحیم آقا گفت: عنصر تحول یکی از نکات بارزی بود که باعث شد من وارد زندگی رحیم آقا شوم، او معتمد محل بود و در تمامی مراسم های اهالی شهر آن هم برای ثوابش شرکت می کرد. حتی اعلامیه خودش را با عکس و متن اما بدون تاریخ و مکان چاپ شده و آماده همیشه در جیبش داشت.
وی ادامه داد: به عقیده من اولین تغییر وتحول در رحیم آقا به واسطه آشنایی با همسرش و ازدواج شان شکل گرفت و همچنین در محیطی که در آن زندگی می کرد ادامه پیدا کرد و من هم دوربین را روی تحول رحیم آقا قرار دادم به نوعی مرام و صفای وجودی رحیم آقا مورد توجه همه بود.
یکتا از ایمانی می خواهد که به سراغ داستان اصلی برود و آن را برای مخاطبان شبکه تعریف کند. ایمانی ادامه می دهد: جلوی در مغازه نانوایی رحیم آقا نوجوانی را برق گرفت و فوت شد. این برق گرفتگی هم به سیم برق نانوایی رحیم آقا مرتبط بود و این طور شد که رحیم آقا مبلغ بالایی در پرداخت دیه بدهکار شد. من وارد ساخت مستند شده بودم و از کمک کردن و همراهی مردم به رحیم آقا فیلم می گرفتم.
در پایان این گفت‌وگوی صمیمی و ساده، هدیه‌ای از سوی تولیت آستان قدس رضوی به حجت‌الاسلام و المسلمین مهدی رحمانی امام جمعه شهر نورآباد ممسنی تقدیم شد تا یک روز به صورت خادم افتخاری حرم امام رضا(ع) حضور داشته باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار