رشد و توسعه کشت مکانیزه برنج در رودسر

مدیر جهاد کشاورزی رودسر از افزایش 20 درصدی توسعه و گسترش کشت مکانیزه برنج در سال رزاعی جدید در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۴۹۹۳۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان،احسان اله مشتاق با بیان اینکه پارسال دو هزار هکتار از اراضی شالیزاری بصورت مکانیزه کشت شده بود افزود : این میزان امسال با توسعه و گسترش بیشتر به بیش از دو هزار و 500 هکتار افزایش یافته است.
وی توسعه و گسترش کشت مکانیزه برنج را متاثر از افزایش ارائه تسهیلات بانکی در بخش مکانیزاسیون برنج برای خرید ماشین آلات کاشت (ماشین نشا برنج )و استقبال فزاینده کشاورزان از این طرح ذکر کرد .
مدیر جهاد کشاورزی رودسر سهولت در فرایند کار ، کاهش هزینه تولید و افزایش راندمان را از مزیتهای مهم و برجسته کشت مکانیزه برنج اعلام کرد.
وی یاد آور شد : سال گذشته با معرفی 300 نفر از زارعین برای خرید ماشین آلات کشاورزی مکانیزه به بانک عامل کشاورزی در زمینه های مختلف کاشت ، داشت و برداشت و در بخش باعبانی نیز جمعا 22 میلیارد ریال تسهیلات به آنان پرداخت شد.
مدیر جهاد کشاورزی رودسر ابراز امیدواری کرد اعتبار امسال در این حوزه بیش از سال گذشته باشد و در این بخش محدودیتی برای خرید ماشین آلات وجود نداشته باشد.
مشتاق همچنین از پایان عملیات نشا برنج در این شهرستان خبر داد و بیان کرد : کار عملیات نشا برنج که از اواخر فروردین ماه آغاز شده بود به پایان رسیده ضمن اینکه در بیش از پنج درصد این اراضی نیز عملیات وجین انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار