باحضور معاون استاندار؛

همایش استانی فناوری نانو در اردبیل آغاز شد

همایش استانی توسعه فناوری نانو در بخش های صنعتی، دانشجویی و دانش آموزی حضور استادان و صاحب نظران این رشته در مجتمع فرهنگی هنری فدک اردبیل آغاز شد.

کد مطلب: ۴۹۸۹۷۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار اردبیل در این همایش گفت: جای تاسف است که 10 میلیارد ریال اعتبار دولتی ایجاد و تقویت مراکز رشد و توسعه مشاغل دانش بنیان در استان اردبیل در سال های گذشته برای ساختمان دانشگاه محقق اردبیلی هزینه شده است.

اقبال عباسی افزود: در برخی از استان ها شهرها و شهرک های فناوری نانو ایجاد شده است و خیلی از شهرستان ها به پارک علم و فناوری مجهز هستند اما اکنون در اردبیل تلاش می کنیم تا با برگزاری این همایش، وضعیت استان از نظر فناوری نانو در مقایسه با سایر استان ها مشخص و برای توسعه آن اقدام های مفیدی صورت گیرد.

وی اظهار کرد: در دنیای معاصر توسعه در اراضی گسترده با ماشین های غول پیکر و صف های طولانی نیروی انسانی معنا ندارد بلکه توسعه همه جانبه در ابعاد نانو پیگیری می شود و برای تحرک بخشیدن فناوری نانو در اردبیل باید گام های بلندی شود.

عباسی بیان کرد: باید وضعیت عقب افتاده استان اردبیل در فناوری نانو از طریق رسانه ها به سمع و نظر مردم و مسوولان برسد تا با همت جمعی و همکاری همدیگر برای دستیابی به هدف های روشن این فناوری در استان تلاش کنیم.

وی ادامه داد: در این همایش جای خالی دانشگاه ها و استادان مشهود است و انتظار می رود مراکز علمی با نخبه پروری و تبدیل ایده های آنان به درآمد و ثروت زمینه شکوفایی استان را فراهم آورند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع انسانی استانداری اردبیل گفت: استکبار جهانی از افراد گرسنه و معتاد هراس ندارد بلکه از ملتی آگاه و آزاد که مسیر توسعه و پیشرفت خود را پیدا می کنند، بیمناک است و وقتی دشمن با ترفندهایی همچون جنگ تحمیلی و تحریم، مانع توسعه کشور می شود نباید از حرکت علمی و عمرانی باز بمانیم.

نماینده ستاد توسعه فناوری نانو در کشور هم در این همایش گفت: برای توسعه فناوری نانو در کشور با چشم انداز تولید ثروت و بهبود کیفیت زندگی مردم و قرار گرفتن ایران در میان 15 کشور برتر این فناوری تلاش می شود.

طهماری افزود: اجرای سند ده ساله نخست توسعه فناوری نانو در کشور در سال 94 خاتمه یافته و صادرات محصولات نانو در سند ده ساله دوم هدفگذاری شده است.

وی اظهار کرد: تاکنون در 490 مرکز علمی دانش آموزی در کشور به منظور افزایش خودباوری و ترغیب دانش آموزان به فعالیت علمی در فناوری نانو، شبکه آزمایشگاهی نانو دایر شده است و انتظار می رود علاوه بر مرکز استان اردبیل در مراکز دانش آموزی شهرستان های این استان نیز مراکز یادشده ایجاد شود. شرکت کنندگان در این همایش در پایان از نمایشگاه عکس فناوری نانو بازدید کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار