نماینده هفتمین دوره مجلس دانش آموزی کشور تشریح کرد:

تربیت سیاسی و نسل پروری از اهداف مجلس دانش‌ آموزی است

نماینده هفتمین دوره مجلس دانش آموزی کشور گفت : مجلس دانش آموزی عرصه ای برای کمک دانش آموزان به آموزش و پرورش برای پیش برد اهداف این وزارتخانه است.

کد مطلب: ۴۹۶۴۹۱
لینک کوتاه کپی شد

فاطمه سیاحی صبحگاه امروز 26 اردیبهشت ماه 1395در گفت و گو با خبرنگار پانا بیان داشت: مجلس دانش آموزی به عنوان عرصه ای سیاسی برای دانش آموزان اهدافی مانند ترویج فرهنگ مشارکت جویی٬ تعاون و همکاری ٬ مسئولیت پذیری در بین دانش آموزان و همچنین زمینه سازی برای مشارکت فکری و عملی دانش آموزان در عرصه های مختلف آموزش و پرورش و مقوله های فرهنگی ، اجتماعی٬ سیاسی و اقتصادی داخلی و خارجی را دنبال می کند.

عضو کارگروه تدوین سند عدالت آموزشی هفتمین دوره مجلس دانش آموزی کشور در این مصاحبه اختصاصی افزود : مجلس دانش آموزی به بحث و بررسی پیرامون مسائل و مشکلات دانش آموزان٬ مقررات تحصیلی و انضباطی و ارائه طرح ها و پیشنهادها٬ راهکاری تقویت تربیت دینی٬ اخلاقی و اجتماعی دانش آموزان و مسائل نوجوانان در خصوص کار و آینده شغلی ٬ وظایف و حقوق نوجوانان در جامعه٬ مدرسه و خانواده می پردازد .

رئیس کمیسیون شورای دانش آموزی ادامه داد : وزارت آموزش و پرورش و سازمان دانش آموزی پیشنهادهای مجلس دانش آموزی را مورد توجه ویژه قرار داده و با فراهم نمودن امکانات اجرایی و قانونی زمینه اجرای آنها را تسهیل خواهند کرد .

نماینده هفتمین دوره مجلس دانش آموزی استان خوزستان تاکید کرد : دانش آموزان خیل عظیمی هستند که از نگاه خاص خود٬ مطالبات خاصی را دارا می باشند٬ مطالباتی که باید بستر را به گونه ای فراهم آورد که آزادانه و آگاهانه طرح شده و به صورت جدی پیگیری شوند.

عضو کارگروه تدوین سند عدالت آموزشی هفتمین دوره مجلس دانش آموزی کشور تشریح کرد : باید نسل نو را دریافت و به آنها اعتماد کرد ٬ باید فضاهایی را فراهم نمود تا این بدنۀ بزرگ قابلیتها و توانائیهای خود را در راستای پیگیری مطالبات خود به کار گیرد.

فاطمه سیاحی در پایان گفت : نتایج مطالعات و تحقیقات وسیعی که در عرصه مسایل جوانان صورت گرفته است٬ نشان می دهد که در اکثر کشورهای جهان گرایش های فراوانی برای اصلاح وضعیت کنونی جوانان وجود دارد و نظام های سیاسی و اجتماعی در پی آن هستند که هر روز بیش از پیش ابعاد مشارکت ایشان را گسترش دهند .

/علی لطیفی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار