مدیر مرکز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کشور گفت:

تولیدات مرکز توانمندسازی زنان خوسف برندسازی می‌شود

مدیر مرکز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کشور ، معاونان و مشاوران وی ، مدیرکل دفتر بانوان استانداری خراسان جنوبی ،جمعی از مدیران استانی و شهرستانی از نخستین مرکز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کشور در خوسف بازدید کردند.

کد مطلب: ۴۹۶۰۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان جنوبی، مدیر مرکز توانمندسازی زنان سرپرست خانوار کشور در این بازدید گفت: با افتتاح این مرکز در حال حاضر برای 20 زن سرپرست خانوار در زمینه‌های پارچه بافی (تون بافی) و قالی‌بافی اشتغال ایجاد شده که محصولات تولیدی در کارگاههای مرکز توانمندسازی زنان شهرستان خوسف برندسازی شده و به صورت انبوه و کاربردی تولید می‌شود.

" فهیمه فیروز فر " افزود: محصولات تولیدی کارگاه‌های این مرکز در نمایشگاه توانمندسازی زنان کشور که در شهریورماه سال جاری در تهران برگزار می‌شود نیز برای فروش عرضه خواهند شد.

مشاور فرماندار خوسف در امور بانوان و رئیس مرکز توانمندسازی زنان شهرستان خوسف نیز در این بازدید گفت: زنانی که همسرشان فوت کرده، زنان مطلقه، زنان بدسرپرست و دختران مجرد بالای 35 سال ، به عنوان زنان سرپرست خانوار تعریف شده و تحت پوشش این مرکز قرار می‌گیرند و همچنین بانوانی که همسرشان معتاد، زندانی، از کارافتاده یا مفقودالاثر هستند نیز به‌عنوان زنان بدسرپرست تعریف شده و این مرکز از آن‌ها حمایت خواهد کرد.

" فاطمه خسروی " افزود : زنان تحت حمایت این مرکز برای آموزش رایگان گلیم‌بافی و تابلو فرش به مرکز فنی ‌وحرفه‌ای و برای پارچه ‌بافی به میراث فرهنگی معرفی شده و پس از کسب مهارت در این مرکز شروع بکار می‌کنند.

وی افزود: این افراد پس از توانمند شدن چنانچه مایل باشند، می‌توانند زیر نظر مرکز در منازل خود این کار را ادامه دهند و مرکز توانمندسازی محصولات آنها را بازاریابی کرده و به فروش خواهد ‌رساند.

خسروی در مورد تسهیلات آموزشی، اشتغال، مشاوره و ... در این مرکز گفت: برای رشد افراد تحت حمایت در این مرکز تسهیلات آموزشی، اشتغال، مشاوره و کسب مهارت رایگان را در جامعه فراهم خواهیم کرد تا بتوانند قدرت تصمیم‌ سازی پیدا کنند و برای کسب درآمد در مراکز مهارت‌آموزی کوثر که در همه مناطق شهرداری وجود دارد، مشغول بکار ‌شوند.

لازم به ذکر است مرکز توانمندسازی زنان شهرستان خوسف نخستین مرکز توانمندسازی زنان در سطح کشور است که هفته گذشته با هزینه 150 میلیون ریال افتتاح شد و از جمله طرح‌های مورد حمایت امور بانوان فرمانداری شهرستان خوسف است.

مشمولی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار