عاملان توزیع چک پول های ابطالی در دام پلیس نیشابور

با تلاش پلیس آگاهی شهرستان نیشابور عاملان توزیع چک پول های ابطالی شناسایی و دستگیر شدند.

کد مطلب: ۴۸۹۵۳۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، فرمانده انتظامی شهرستان نیشابور با اعلام این خبر گفت:در مراجعه و شکایت تعدادی از کسبه و بازاریان مبنی بر کلاهبرداری افراد سودجو با استفاده از چک پول های یک صدهزار تومانی ابطال شده، موضوع به صورت ویژه در دستور کار دایره مبارزه با جعل و کلاهبرداری و اطلاعات جنایی پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.
اکبر آقابیگی افزود :ماموران در بررسی های فنی و پلیسی متوجه شدند چک پول های توزیع شده در سطح شهرستان در سال های 84 و 85 از سیستم بانکی خارج شده و ایران چک ها را علیرغم پانچ توسط یکی از بانک ها به صورت ماهرانه ای ترمیم و اقدام به خرید محصولاتی از کسبه و کلاهبرداری از آنان کرده اند.
وی خاطر نشان کرد :کارشناسان در رد زنی های پلیسی چهار عضو این باند کلاهبرداری را شناسایی و با هماهنگی مقام قضایی دستگیر و در بازرسی از مخفیگاه آنها تعداد 473 قطعه چک پول به مبلغ 500 میلیون ریال کشف و ضبط کردند.
متهمان که در ابتدا منکر بیان هر گونه جرمی بودند در مقابل ادله و شواهد به ناچار لب به اعتراف گشودند و اظهار داشتند: ایران چک ها همگی اصلی اند که پس از پانج شدن ترمیم و در سطح شهرستان خرج کرده ایم.
آقابیگی با اشاره به اینکه تاکنون تعداد 24 نفر از کسبه به عنوان شاکی مراجعه و پرونده تشکیل شده است: از شهروندان خواست تا در صورت شکایت به آدرس پلیس آگاهی واقع در خیابان رحمت مراجعه یا با شماره تلفن 05-43354118 جهت پیگیری پرونده تماس بگیرند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار