دبیر اتاق تعاون ساوه در گفت و گو با پانا:

گواهینامه ایزو 9001 از شرکت جی اس ای انگلستان به ساوه تعلق گرفت

دبیر اتاق تعاون ساوه گفت: گواهینامه ایزو 9001 از شرکت جی اس ای انگلستان به این اتاق در سال گذشته تعلق گرفت.

کد مطلب: ۴۸۵۶۵۰
لینک کوتاه کپی شد

مسعود داوری در گفت و گو با خبرنگار پانا استان مرکزی، افزود: این مهم با توجه به تغییرات صورت گرفته در راستای ارتقای سطح عملکرد اداری و همکاری مستمر اتاق این با دستگاه های اجرایی این شهرستان اختصاص یافت.
وی اظهار داشت: دوره های آموزشی برای دریافت این گواهی نامه از سوی اتاق تعاون ساوه در چندین مرحله برگزار شد.
دبیر اتاق تعاون ساوه بیان کرد: ساوه جزء هشت اتاق تعاون برتر کشور محسوب می شود که در سال های گذشته نیز به عنوان برتر استان مرکزی دست یافت.
داوری ادامه داد: شرکت های تعاونی از جمله تشکل های مردمی هستند که امکان یکپارچه کردن منابع انسانی، تجمیع سرمایه های کوچک، ایجاد اشتغال با شرایط سهل و آسان و ارتقای توان اقتصادی را فراهم می کنند.
وی اضافه کرد: هم اکنون هشت شرکت تعاونی در ساوه ظرفیت صادرات دارند که عمده کالاهای صادراتی آنها فرش ابریشم، آبمیوه و پوکه آمپول است.
دبیر اتاق تعاون ساوه ابراز داشت: کالاهای تولیدی به کشورهای روسیه، لبنان، ژاپن، اروپا، کانادا و حوزه خلیج فارس صادر می شود.
داوری با بیان اینکه بخش تعاون ظرفیت خوبی برای کار آفرینی و اشتغال پایدار به شمار می رود، گفت: در سال های اخیر رشد حوزه تعاونی ها محسوس است.
وی با اشاره به وجود 797 نفر عضو شرکت های تعاونی ساوه ادامه داد: این اعضا در بخش های مختلف تولیدی، توزیعی، کشاورزی، خدماتی، حمل و نقل، مصرف و معدن فعال هستند.
دبیر اتاق تعاون ساوه از برگزاری بیش از 9 هزار و 720 نفر ساعت آموزش با موضوع تعاون و اتاق تعاون این شهرستان در سال گذشته خبر داد و بیان کرد: آموزش مهمترین راه رسیدن به توسعه پایدار در بخش تعاون است و شرکت کنندگان پس از گذراندن دوره‌های آشنایی با مقررات تعاون ویژه هیأت موسس، مدیریت و رهبری، نحوه برگزاری مجامع، اصول و اندیشه‌های تعاون، آشنایی با مقررات تعاونی ویژه مدیران، سامانه نظارت بر تعاونی‌ها، آشنایی با قانون اجرایی اصل 44 قانون اساسی، قوانین و ... موفق به اخذ گواهینامه پایان دوره شده‌اند.
داوری اضافه کرد: برهمین اساس اتاق تعاون ساوه اولویت کاری خود را در دو سال اخیر بر آموزش و ترویج متمرکز کرده است.
وی برگزاری 94 مجمع عمومی، فوق العاده و عادی با هماهنگی شرکت‌های تعاونی را از دیگر فعالیت‌های این اتاق در مدت زمان یاد شده عنوان کرد.
دبیر اتاق تعاون ساوه با اشاره به تاسیس 14 شرکت تعاونی جدید در سال گذشته در ساوه گفت: این شرکت ها در زمینه خدماتی، بهداشتی، کشاورزی و صنعتی فعالیت دارند.
داوری افزود: سال گذشته به 17 مورد اختلاف امور مالی تعاونی ها رسیدگی شد و برای هفت شرکت تعاونی کارت بازرگانی تمدید شد.
وی اظهار داشت: نماینده اتاق تعاون ساوه سال گذشته در هشت جلسه کمیسیون نظارت اصناف در این شهرستان که ساوه تشکیل شد، حضور یافت.
دبیر اتاق تعاون ساوه در خصوص تشکیل اتاق تعاون ساوه در سال 82 بیان کرد: با توجه به کثرت شرکت های تعاونی در این شهرستان و نیاز این مجموعه وسیع به اطلاعات، مشاوره، فن آوری و افزایش بهره وری، صادرات و واردات کالا و ارتباط با سایر ارگان ها و شرکت ها تشکیل اتاق تعاون یک امر ضروری می نمود.
وی افزود: در سال 1382 با تلاش مسئولین اداره تعاون ساوه و استان مرکزی و وزارت تعاون و اتاق تعاون جمهوری اسلامی ایران، اولین اتاق تعاون شهرستانی در کشور در ساوه شروع به کار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار