معاون دانشکده علوم پزشکی ساوه در گفت و گو با پانا:

خانواده ها در هنگام خرید شربت های تقویتی به نشان اصالت کالا توجه کنند

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه گفت: خانواده ها در هنگام خرید انواع شربت و قرص های تقویتی به نشان اصالت کالا توجه کنند.

کد مطلب: ۴۸۴۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد

ناصر عباسی دزفولی در گفت و گو با خبرنگار پانا استان مرکزی، افزود: افراد باید این دسته از داروها را که بیشتر برای تقویت سیستم ایمنی بدن و رشد کودکان تولید شده از داروخانه ها تهیه کنند.

وی اظهار داشت: توجه به تاییدیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، تاریخ تولید و انقضاء و آرم اصالت کالا در هنگام خرید ضروری است.

معاون دانشکده علوم پزشکی ساوه بیان کرد: تنها داروخانه ها حق فروش این نوع از داروها را دارند و مصرف آنها باید بر اساس توصیه پزشک باشد.

عباسی دزفولی ادامه داد: نوع جدیدی از این نوع دارو در قالب پاستیل به داروخانه ها عرضه شده تا کودکان راحتر و بهتر آنها را استفاده کنند که توجه به موارد بهداشتی و قانونی آنها نیز ضرورت دارد.

وی با اشاره به نگرانی والدین در رشد کودکان ابراز داشت: آنها همواره در هر سنی نگران کودک خود هستند، باید از مصرف هر گونه دارویی خودسرانه بپرهیزند و مصرف انواع مواد غذایی و سبزیجات را در وعده های غذایی کودک بگنجانند.

معاون درمان دانشکده علوم پزشکی ساوه با اشاره به ضرورت رعایت یک رژیم غذایی مغذی و متعادل برای رشد کودک گفت: بدن در مرحله رشد نیاز به ویتامین ها و مواد معدنی مناسبی دارد.

عباسی دزفولی افزود: فست فودها و تنقلاتی مانند پفک، چیبس و .. دارای مواد مغذی نیستند و به دلیل چربی و قند بالا سبب چاقی کودکان می شود.

وی اظهارداشت: توجه به مصرف غذای سالم و طبیعی در کودکان بدن آنها را سالم نگه داشته و به هضم غذا کمک می کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار