برنامه های کمیته امداد سروآباد در راستای عملی نمودن پیام سال 95

مدیر کمیته امداد سروآباد گفت: کمیته امداد امام خمینی شهرستان سروآباد در سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل می باشد، در راستای عملی نمودن این پیام تاریخی با برنامه های خاصی سال جدید را آغاز نموده است.

کد مطلب: ۴۸۴۴۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا سروآباد کردستان، مسعود شهبازی مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان سروآباد به تشریح برنامه های این مدیریت برای خانواده های تحت پوشش و قادر به فعالیت خود در سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل پرداخت و گفت: در انجام وظایف استقامت داشته باشید و از راه الهی بیرون نروید که خداوند به آنچه انجام می دهید آگاه است (سوره ی هود آیه 112 )

تحریم ها نمی توانند خلل مهمی برای کشوری با قدرت جمهوری اسلامی ایران و با این مرزهای گسترده و منابع خدادادی ایجاد کنند، کشوری که با اتکا به خدای متعال و داشتن رهبری فرزانه و ملتی استوار و هوشمند حتماً پیروز این میدان خواهند بود.

نظام اسلامی قادر است با برنامه ریزی، تلاش، تدوین استراژی ها و اقدامات لازم با محوریت اقتصاد مقاومتی، بخش عمده ای از تهدید های امروز را به فرصت تبدیل کند.

کمیته امداد امام خمینی(ره) که یکی از برکات و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی، یادگار امام راحل و در حال حاضر تحت توجهات مقام معظم رهبری در سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل می باشد، در راستای عملی نمودن این پیام تاریخی با برنامه های خاصی سال جدید را آغاز نموده است.

ساده زیستی، نتراشیدن هزینه و کم خرج بودن: تجربه بیش از 35 ساله انقلاب اسلامی نشان میدهد که هرگاه و در هر برنامه ای معیارهای گفتمان امام راحل و مقام معظم رهبری مورد توجه و اقدام و عمل بوده قرار گرفته موفقیت قطعی و سرشار از برکت الهی نصیب ملت شریف ایران شده است.

ساده زیستی علاوه بر آنکه بر روحیه همکاری و مقاومت در برابر مشکلات و ناملایمات مردم می افزاید، باعث می گردد تا روحیه صرفه جویی و قناعت نهادینه شود و در نتیجه سبب بهروری بالا می گردد.

در اقتصاد مقاومتی همه مسئولند از هزینه های بی مورد و غیر ضروری و بدون اولویت پرهیز نموده و روحیه انقلابی و اسلامی طوری حاکم باشد که در هر نوع حرکت و اقدام خود، خدا را ناظر و حاضر بر اعمالمان ببینیم.

مشارکت مردمی: تحقیق اقتصاد مقاومتی طرفاً با مشارکت مردمی امکان پذیر می شود. برای بالا بردن مشارکت مردمی باید از فعالیتهای مشارکتی مردم استقبال نموده و فضایی ساخته شود تا مردم خود را در پیشرفت و مقاومت کشور شریک بدانند.

این نهاد با مشارکت مردم خیر و نیکوکار منطقه در سرفصل های مختلف(زکات، صدقات و انفاقات، کمک به ساخت مسکن،کمک به درمان بیماران صعب العلاج، کمک در بخش تحصیلی، ایتام و ..) ضمن استفاده از مشارکت های مردمی و بر آوردن نیت خیر خواهان، مشکلات مددجویان را رفع و عملاً در زمینه کم هزینه نمودن اعتبارات دولتی و پیشبرد اقتصاد مقاومتی اقدام خواهد نمود.

نگاه به درون، خود اتکایی و خود کفایی: یکی از ویژگی های اقتصاد مقاومتی خارج کردن کشور از حالت واردات و مصرف کننده به صادرات و تولید کننده است.

سرزمین ما با این همه وسعت و مستعد از سرمایه های انسانی و طبیعی آمادگی بالفعل کردن ظرفیت های بالقوه را در خود دارد.

کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان سروآباد به منظور عملیاتی نمودن پیام تاریخی رهبر فرزانه انقلاب از همان روزهای آغازین سال جاری در قالب اکیپ های مختلف اقدام به شناسایی مستعدین اشتغال در میان خانواده های ولی نعمت تحت حمایت خود نموده است.

در سال اقتصاد مقاومتی کمیته امداد امام خمینی(ره) ضمن ارائه ی مشاوره های شغلی، آموزش های فنی حرفه ای فنی و حرفه ای اقدام به ایجاد اشتغال برای خانواده های قادر به کار می نمایدو با نظارت های مستمر بر فعالیت های اقتصادی این عزیزان، خانواده ها را خود کفا می نماید به طوری که مددجویان تحت حمایت این کمیته، مددجویان مصرفی و معیشت بگیر باقی نخواهند ماند و در نتیجه به اقتصاد خود و جامعه نیز کمک خواهند نمود.

لازم به یادآوری است که این مدیریت در سال گذشته بالغ بر 1000 نفر را در روستاهای مختلف شهرستان تحت آموزش های فنی حرفه ای قرار داده و بالغ بر 37 میلیارد ریال در زمینه طرح های صنایع دستی، اصناف، دامداری، کشاورزی و باغداری، خرید ماشین آلات کشاورزی و باری اشتغال زائی نموده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار