چشمان ماهی فاسد گود رفته است/ گوشت قبل از سفارش نباید چرخ شود

گوشت از جمله مواد غذایی است که سریع فاسد می‌شود و سرعت و شدت فاسد شدن آن بستگی به عوامل متعددی از قبیل میزان دمای محیط نگهداری ، رطوبت نسبی محیط نگهداری و میزان آلودگی اولیه و ثانویه میکروبی گوشت دارد.

کد مطلب: ۴۸۴۱۳۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا کردستان،گوشت از جمله مواد غذایی است که سریع فاسد می‌شود و سرعت و شدت فاسد شدن آن بستگی به عوامل متعددی از قبیل میزان دمای محیط نگهداری ، رطوبت نسبی محیط نگهداری و میزان آلودگی اولیه و ثانویه میکروبی گوشت دارد.

اصول صحیح نگهداری مواد غذایی و آگاهی داشتن در این زمینه، بهترین روش برای کاهش بیماری‌های مرتبط با مواد غذایی با منشا دامی است.

در منزل یا مغازه قبل از خرد کردن گوشت باید دست ها به شکل صحیح و علمی با آب و صابون حداقل به مدت 20 ثانیه به دقت شسته شوند و نقاط کور مثل زیر ناخن ها کف و گودی دست ، بین انگشتان ، مچ و حتی شیر آب با کف صابون آغشته شوند، در غیر این صورت امکان انتقال آلودگی احتمالی به گوشت وجود دارد.

به هیچ وجه نباید از حرارت یا آب گرم برای ذوب کردن گوشت منجمد استفاده کرد بلکه باید برای خارج کردن گوشت از حالت یخ زده آن را چند ساعت در یخچال قرار داد.

گوشت مرغ تازه، رنگ و بوی طبیعی داشته باشد. درون بسته بندی نباید خونابه یا آب منجمد شده وجود داشته باشد. فاقد نقاط خون مردگی تیره، پرخون و کبودی و ضربه باشد .

ماهی سالم نیز باید دارای بوی طبیعی و ظاهری درخشنده و شفاف بوده و آبشش آن قرمز روشن و عاری از ماده لزج باشد، همچنین ماهی فاسد شده پوستی کدر و تیره رنگ و بدون درخشندگی دارد، چشمانی کاملاً گود رفته دارد و عضلات آن شل و بر اثر فشار دادن انگشت روی عضله،‌ فرورفتگی ایجاد می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار