معاون پژوهش ، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش فارس:

معلمین برتر استان فارس در هفته معلم تجلیل میشوند

معاون پژوهش،برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش فارس اعلام کرد ؛ امسال نحوه انتخاب معلمین برتر به ادارات آموزش و پرورش شهرستانها واگذار شده و ستادهای بزرگداشت مقام معلم استانها در انتخاب معلمین برتر با شاخصها و معیارهای ابتکاری توسط شورای برنامه ریزی مختارند.

کد مطلب: ۴۸۴۰۲۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، عبدالرسول احمدی با اعلام این خبر گفت: امسال معلمین برتر در سه سطح مدرسه،منطقه و شهرستان و استان توسط شورای برنامه ریزی سطوح مربوطه انتخاب می شوند.

احمدی از ایجاد تفکر خلاق در دانش آموزان، گسترش فرهنگ مطالعه و تحقیق،نظم و مسئولیت پذیری و رضایت مندی اولیاء و دانش آموزان از معلمین به عنوان شاخصهای پیشنهادی برای انتخاب معلم نمونه نام برد.

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم این استان افزود: ادارات آموزش و پرورش مکلفند در هفته بزرگداشت مقام معلم از تمامی معلمین برتر سطح شهرستان به نحو شایسته تقدیر به عمل آوردند.

احمدی همچنین گفت: از معلمین برتر استانی نیز همزمان با هفته بزرگداشت مقام معلم طی آیینی شكوهمند كه در محل تالار سعدی مجموعه فرهنگی،رفاهی فرهنگیان شیراز برگزار می گردد توسط مسئولین استانی تقدیر خواهد شد.

دبیر ستاد بزرگداشت مقام معلم این استان در خصوص تعداد معلمان نمونه گفت: تعداد معلمین راه یافته به مرحله استانی بیش از 200 نفر می باشد که از میان آنان 50 نفر به عنوان معلمان برتر استانی انتخاب و معرفی خواهند شد.

وی با تاكید بر اینكه تمامی افرادی که به مرحله استانی راه یافته اند مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.گفت:تعداد معلمین برتر سطح منطقه در اختیار شورای برنامه ریزی شهرستانها خواهد بود که بر حسب شرایط متفاوت است لیکن پیش بینی می شود قریب به 1000 نفر به عنوان منتخب شهرستانی معرفی گردند.

احمدی یکی از نقاط قوت انتخاب معلمین برتر امسال را واگذاری به ادارات آموزش و پرورش عنوان نموده و اظهار داشت: با توجه به تفویض اختیار به ادارات و مدارس روند انتخاب معلمین برتر به واقعیت نزدیکتر خواهد بود و عملا" معلمینی انتخاب خواهند شد که به شاخص های مدنظر نزدیکترند.

معاون پژوهش، برنامه ریزی و منابع انسانی آموزش و پرورش فارس از دیگر اهداف رویکرد جدید در انتخاب معلمان برتر را توجه و تاکید هرچه بیشتر بر اکرام واهتمام به شآن و جایگاه والای معلمی و نهادینه شدن این مهم در فرهنگ عمومی جامعه و جلوگیری از تحت الشعاع قراردادن این امر به ظواهر و حواشی هفته معلم ذکر نمود.

گفتنی است منتخبین استانی در هفته معلم به دیدار مقام معظم رهبری نائل خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار