مدیر كل دفتر كاردانش وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

ارسال بیش از یكصد اثرهنرجویان به دبیرخانه همایش كشوری مُدِ لباس اسلامی

مدیر كل دفتر كاردانش وزارت آموزش و پرورش از ارسال بیش از یكصد اثر هنرجویان به دبیرخانه همایش كشوری مُدِ لباس اسلامی خبر داد.

کد مطلب: ۴۸۳۵۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا ، سیدمصطفی آذركیش با بیان اینكه مرحله كشوری همایش مد لباس اسلامی در یكم اردبیهشت ماه سال جاری در شهرستان بجنورد برگزار می شود، گفت: این همایش در بخش منطقه ای به همت دو دفتر فنی وحرفه ای و كاردانش وزارت آموزش و پرورش با همكاری اداره كل آموزش و پرورش استان خراسان شمالی و دبیرخانه راهبری كشوری پوشاك و طراحی و دوخت از آبان ماه 94 و با فراخوان آثار شروع شده است.

وی افزود: در این مرحله پس از داوری های منطقه ای و استانی مجموعا 102 اثر از هنرآموزان و هنرجویان 27 استان تا 15 اسفند ماه 94 به دبیرخانه كشوری همایش ارسال شده كه پس از داوری نهایی 18 اثر شایسته تقدیر انتخاب شد.

آذركیش ادامه داد: ترویج فرهنگ اصیل اسلامی ایرانی، تلاش درجهت دسترسی به الگوی مناسب برای لباس ایرانی، به روزكردن صنایع دستی در طراحی و دوخت لباس، تلاش در جهت توسعه و گسترش برنامه آموزش همراه با تولید در هنرستانهای كاردانش و فنی وحرفه ای، ارتقای سطح علمی و مهارتی هنرجویان و هنرآموزان رشته های طراحی و دوخت ، معرفی توانمندی های هنرجویان و هنرآموزانهنرستان های كشور به مسئولین و ترویج فرهنگ كار وكارآفرینی و تلاش برای اشتغال زایی هنرجویان و فارغ التحصیلان رشته های خیاطی و طراحی دوخت از اهداف همایش مد لباس اسلامی است.

مدیر كل دفتركاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به حضور سرگروه های آموزشی هنرجویان در این همایش تصریح كرد: برگزاری كارگاه های آموزشی با عناوین «بازاریابی مد» و «تكنیك های چاپ روی پارچه» و هم چنین بازدید از كارگاه های نساجی دهكده رویین بخشی از برنامه های جنبی این همایش می باشد.

وی خاطرنشان كرد: نمایشگاهی از آثار ارسالی به دبیرخانه همایش از اول تا هفتم اردیبهشت ماه در فرهنگ سرای شهروند هنرستان بجنورد برگزار می شود و پذیرای هنرآموزان و هنرجویان هنرستان های فنی وحرفه ای و كاردانش ، دانشجویان كاردانی و كارشناسی رشته های طراحی و چاپ پارچه و عموم مردم است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار