رئیس اداره ایمنی ترافیك و حریم راه های خراسان شمالی:

دغدغه دست اندرکاران بخش حمل ونقل جاده ای،در تامین وارتقای ایمنی راهها

رئیس اداره ایمنی ، ترافیك و حریم راه های خراسان شمالی تامین و ارتقای ایمنی عبور و مرور استفاده كنندگان از شبكه راهها را یكی از مهمترین دغدغه های دست اندركاران بخش حمل و نقل جاده ای دانست.

کد مطلب: ۴۷۰۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از اداره روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی خراسان شمالی، علی پرتونیا در جلسه ممیزی ایمنی راههای استان که در محل اداره کل برگزار شد، اظهار داشت: تامین و ارتقای ایمنی عبور و مرور استفاده كنندگان از شبكه راهها با توجه به آمار بالای تصادفات كشور، یكی از مهمترین دغدغه های دست اندركاران بخش حمل و نقل جاده ای است.

وی عناصر اولیه در ایمنی ترافیك را شامل انسان، راه و وسیله دانست و گفت: با این وجود وضعیت ایمنی ترافیك و ارتقاء آن منوط به 5 عامل می باشد.

پرتونیا خاطرنشان کرد: آموزش، اعمال قانون و نقش پلیس، تشویق و ترویج اجتماعی و ایجاد فضای قانون مداری و مسوولیت پذیری، مهندسی راه و خودرو و امداد و نجات و فوریتهای پزشكی و امور بیمارستانی عواملی هستند که در ایمنی ترافیک موثر هستند.

وی تصریح کرد: بر این اساس با توجه به اصل خود معرفی راه، اطلاعات ایمنی راهها باید درست، به موقع، به جا از طریق علائم ترافیكی برای تصمیم گیری به موقع كاربران راه به آنان ارائه شود.

رئیس اداره ایمنی ترافیك و حریم راه های خراسان شمالی یادآور شد: در این میان در راستای اصل خود معرفی راه، رفع نواقص احتمالی و ارتقای ایمنی راههای استان قبل از شروع طرح تعطیلات نوروزی، عملیات بازرسی ایمنی راههای اصلی و شریانی استان توسط مهندسین مشاور در دستور كار قرار گرفته است.

وی متذکر شد: همچنین بازدیدهای میدانی و برداشت اطلاعات انجام شده كه با برگزاری این جلسه كه با حضور مهندسین مشاور و مسئولین ادارات شهرستان های تابعه برگزار گردید، اقدام به تشریح نتایج شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار