تشدید برخورد با خرید و فروش میوه های خارجی در ماههای پایانی سال

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران از تشدید برخورد با عوامل قاچاق، خرید و فروش و نگهداری هر گونه میوه خارجی در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۴۷۰۴۴۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، مهدی عباسی اظهار داشت: با توجه به ورود غیرقانونی میوه های خارجی به ویژه در ماههای پایانی سال و آثار سوء این میوه های قاچاق بر بازار برخورد با عوامل قاچاق، خرید و فروش و نگهداری اینگونه میوه ها تشدید شده است

وی افزود: میوه های خارجی علاوه بر متضرر کردن تولید کنندگان داخلی، به لحاظ ورود قاچاق و عدم نظارت مراجع ذیصلاح از نظر بهداشتی و مصرف انسانی نیز مشکل دارد وی گفت: دستورات قضایی لازم در زمینه کشف و توقیف هر گونه میوه خارجی به نیروی انتظامی و سایر دستگاههای اجرایی ذیربط صادر شده است

این مقام ارشد تعزیرات حکومتی مازندران خاطر نشان کرد: بیشتر کالاهایی که ازطریق قاچاق و بدون نظارت مراجع ذی صلاح وارد کشور می شوند تقلبی و فاقد پروانه های ساخت معتبر بوده و این موضوع در کالاهای سلامت محور به ویژه مواد خوردنی و آشامیدنی و آرایشی و بهداشتی بیشتر محل توجه است.

عباسی از حجره داران و میادین بزرگ تهیه میوه مرکز استان و سایر شهرستانها، همچنین همچینین بازارچه و واحد های عرضه میوه خواست تا از خرید میوه خارجی خودداری کنند در صورت کشف میوه قاچاق در مراکز عرضه میوه با متخلفین بدون اغماض و قاطعانه برخورد می شود.

عباسی از تعزیر عرضه کنندگان کالای قاچاق در استان خبر دادو گفت: از ابتدای سال تاکنون تعداد 310 فقره پرونده قاچاق به شعب تعزیرات حکومتی ارجاع که از این تعداد 312 فقره با توجه به مانده قبلی رسیدگی و مختومه شد.

مدیرکل تعزیرات حکومتی مازندران اذعان کرد: در این پرونده ها قاچاقچیان جمعا به مبلغ 4 میلیارد و 874 میلیون و 554 هزار و 719 ریال جزای نقدی محکوم شدند.

وی در خصوص نوع کالای قاچاق و تعداد آن گفت: از این تعداد پرونده های قاچاق موتور سیکلت 16 فقره، لوازم آرایشی 20 فقره، هیزم 25 فقره، چوب و درخت 63 فقره، سیگار 23 فقره، خاویار 5 فقره، قایق موتوری 2 فقره و تلفن همراه 9 فقره و سایر موارد جمعا152 فقره بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار