توافق بزریل و مکزیک برای مشارکت در پروژه های نفتی

خبرگزاری پانا: روسای جمهوری برزیل و مکزیک ضمن گفت و گو با یکدیگر در خصوص همکاری شرکت های ملی نفت 2 کشور در بخش های مختلف رایزنی کردند.

کد مطلب: ۴۶۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از شانا؛ انریکه پنا نیتو، رییس جمهوری مکزیک، شنبه گذشته اعلام کرد: برازیلیا و مکزیکو سیتی درباره تشکیل یک کارگروه به منظور بررسی تبادل فناوری و مشارکت در پروژه های نفتی میان شرکت های ملی نفت برزیل و مکزیک به توافق رسیدند.

پنا نیتو پس از دیدار و گفت و گو با دیلما روآسف، رئیس جمهوری برزیل در یک کنفرانس مطبوعاتی اعلام کرد: برزیل و مکزیک درباره تشکیل کارگروهی برای بررسی مشارکت راهبردی شرکت ملی نفت مکزیک (پیمکس) و شرکت ملی نفت برزیل (پتروبراس) در بخش های تبادل فناوری و توسعه پروژه های نفتی توافق کردند.

روسای جمهوری برزیل و مکزیک هر دو برای شرکت در یک نشست دو روزه سران اتحادیه اروپا، آمریکای لاتین و حوزه کارائیب به سانتیاگو، پایتخت شیلی، سفر کرده بودند.

شرکت پتروبراس فعالیت های خود در بخش های فراساحلی و اکتشاف نفت در آب های عمیق به وسیله همکاری با شرکت های نفتی بین المللی را توسعه داده است.

پنا نیتو که در انتخابات ریاست جمهوری سال گذشته میلادی با کسب آرای لازم به مقام رئیس جمهوری مکزیک رسید، در نظر دارد قوانین انرژی این کشور را اصلاح کند.

شرکت پیمکس مکزیک برای تامین اعتبار پروژه های نفتی به ویژه در پروژه های اکتشاف نفت در آب های عمیق در خلیج مکزیک با مشکل رو به رو بوده است.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، رییس جمهوری مکزیک همچنین اعلام کرد که یکی از اولویت های این کشور افزایش تولید نفت خام با استفاده از جذب سرمایه های خارجی در پروژه های نفتی این کشور است.

تحلیلگران بر این باورند که چنانچه مکزیک ذخیره های نفتی کشف شده را توسعه ندهد و آن را جایگزین افت تولید نفت میدان های قدیمی نکند، این کشور با خطر تبدیل به یک وارد کننده خالص نفت خام در یک دهه آینده رو به خواهد بود.

با کشف میدان های نفتی بزرگ در آب های اطراف برزیل در سال های اخیر، عزم این کشور برای سرمایه گذاری در اکتشاف نفت جدی تر شده است؛ به طوری که قصد دارد در سال های آینده، به ششمین تولید کننده بزرگ نفت جهان تبدیل شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار