استاندار سمنان:

تا اردبیهشت ۹۵ مشكلات آب آشامیدنی شهری حل می شود

استاندار سمنان در دیدار با حمیدرضا جانباز رئیس هیات مدیریت و مدیرعامل شركت سهامی مهندسی آب و فاضلاب كشور، آب را مهم ترین و اساسی ترین چالش این استان برشمرد و گفت: در كوتاه مدت قصد داریم تا اردبیهشت ۹۵ مشكلات آب آشامیدنی شهری نظیر سمنان، مهدیشهر و شاهرود كه با كم آبی مواجه اند را حل كنیم.

کد مطلب: ۴۶۹۷۲۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از سمنان، محمدرضا خباز افزود: برای تامین آب آشامیدنی استان سمنان از همه ظرفیت های ملی و استانی استفاده خواهیم كرد و اعتبارات كافی برای انتقال آب دریای خزر در بلند مدت و ساخت سه سد نهایی شده است ولی متاسفانه در چند سال اخیر، مطالعات دقیق و كافی برای رفع این مشكلات در استان سمنان صورت نگرفته است.

وی از برنامه های استانداری برای رفع كاهش آب در تابستان گرم امسال این استان خبر داد و خاطرنشان كرد: بر اساس برنامه های صورت گرفته در سه مقطع، برنامه ریزی كلان برای حل مشكل كم آبی در استان صورت گرفته است .

استاندار سمنان، مقدار اعتبارات در نظر گرفته شده برای رفع مشكل كم آبی در این شهرستان ها را ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار اعلام كرد و اظهار امیدواری كرد: با حفر چند حلقه چاه، مشكل آب این مناطق برطرف می شود .

خباز حفر چاه در این مناطق برای حل مشكل آب را مقطعی دانست و از برنامه های میان مدت و تصویب مصوبات هیاِت دولت در بودجه سال ۹۵ از احداث سه سد بزرگ چاشت، فینسك و كالپوش در این استان خبر داد .

وی برنامه ریزی كلان در بلند مدت برای رفع كم آبی استان در حال انجام است، بیان داشت : انتقال آب دریای خزر به سمنان یكی از پروژه های بزرگ استان به شمار می آید و چندین شركت ژاپنی، چینی و اروپایی برای شركت در این انتقال آب اعلام آمادگی كردند .
استاندار سمنان گفت: چهل درصد از آب های انتقالی از دریای خزر را وزارت نیرو و قرارگاه خاتم خریداری خواهند كرد و سی درصد آن را شهر دامغان برای خرید اعلام آمادگی كرده است و منابع مالی خرید نیز از بانك ملت تامین خواهد شد .

مدیرعامل شركت مهندسی آب و فاضلاب كشور با بیان این كه امسال بر اساس پیش بینی های هواشناسی سال گرمی در پیش داریم و از مسئولان دستگاه های اجرایی خواست برای كاهش كم آبی گزارش كامل را برای جلوگیری از خشكسالی انجام دهند .

حمیدرضا جانباز، روند انتقال آب چشمه های قطره به شهرستان شاهرود را نهایی اعلام كرد و گفت: ماه اسفند زمان مناسب برای انتقال آب است. همچنین مجوزهای لازم برای انتقال آب از استان گلستان صورت گرفته است .

وی از نهایی شدن اعتبارات كافی از طریق صندوق توسعه ملی، برای كاهش كم آبی ها در روستاهای استان سمنان خبرداد و گفت: هفته آینده اعتبار به حساب آب و فاضلاب روستایی واریز می شود .

استان سمنان بیش از ۶۰ هزار مشترك آب و فاضلاب دارد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار