اولین گردهمایی سرگروه های آموزشی مدیران دوره اول متوسطه مناطق استان

اولین گردهمایی سرگروه های آموزشی مدیران دوره اول متوسطه مناطق استان زنجان در محل سالن کنفرانس معاونت آموزش متوسطه اداره کل برگزار شد.

کد مطلب: ۴۶۶۳۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از زنجان، در این گردهمایی "محمود شهبازی" توصیفی از وضعیت قبل و فعلی گروههای آموزشی، سیاست گذاری و ارائه راهکار برای ارتقاء جایگاه گروههای آموزشی ارائه نموده و مهمترین مأموریت های گروه مدیران را برقراری ارتباط مؤثر وسازنده بین مدارس وستاد اعلام کرد .

وی بر اهمیت برنامه تعالی مدیریت مدرسه و نقش انکارناپذیر آن درکیفیت بخشی و تعالی شاخص های تعلیم و تربیت تاکید کرد و اظهار داشت: نوع رفتار، عملکرد مناسبات مدیریت با کارکنان و دانش آموزان در یادگیری ارزش ها، نقش مهمی ایفا می کند .

در ادامه زنجانی رئیس اداره تکنولوژیِ وگروههای آموزشی متوسطه ضمن تاکید براجرای مطلوب جشنواره تدریس به تبیین اهمیت طرح نظارت بالینی پرداخت .

همچنین حسین امیری رئیس اداره آموزش دوره اول متوسطه اداره کل موضوع «کیفیت بخشی آموزش در بستر اسناد بالادستی » را تبیین نمودندو توانمندی و تدبیر و آگاهی وعلم لازم نسبت به مسایل حوزه مدیریتی را دو شرط اساسی در مدیریت مدارس ذکر کرد و مطالعه و توجه کامل مدیران مدارس به اسناد بالادستی از جمله سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی را ضروری دانستند و از مدیران مدارس خواست که فعالیت های مدارس را در چارچوب سند تحول بنیادین برنامه ریزی و اجرا نمایند .

امیری دانش وآگاهی بایسته کارگزاران مدرسه در باره آموزش را جهت تحقق ماموریت های مدارس لازم شمرد و ضمن تشریح رویکردهای حاکم برفرایند یاددهی - یادگیری در اسناد بالادستی لازمه تحقق این موارد را تبدیل مدارس به «مدارس اثربخش»ذکر نمود .

در پایان علی محمدی سر گروه آموزشی مدیران استان به تشریح شیوه نامه فعالیت های گروههای آموزشی مدیران ونحوه تمکیل جدول تدوین برنامه عملیاتی پرداختند وتعدادی ازسرگروههای مدیران مناطق تجربیات آموزشی وتربیتی خود را بیان نمود.

انتهای پیام/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار