همایش همیاران مشاور و شوراهای دانش آموزی در ناحیه2 ارومیه برگزار شد

مدیر آموزش وپرورش ناحیه2 ارومیه گفت: همیاران مشاور و شوارهای دانش آموزی نبض تپنده مدرسه هستند .

کد مطلب: ۴۶۵۰۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان غربی، محمد مجرد مدیرآموزش وپرورش ناحیه2ارومیه در همایش همیاران مشاور مدارس گفت :این طرح کار بزرگی است که وارد مرحله جدیدی شده است و امیدواریم در آینده با کیفیت بیشتری و البته احتیاط روی افزایش نفرات ادامه پیدا کند.

وی افزود: رمز موفقیت طرح همیار مشاور این است که دانش آموز با مدیریت مشاور مدرسه به کمک همسالان خود می آید و آنها را کمک می کند همین مسئله رمز ماندگاری این طرح خواهد بود چرا که یک دانش آموز با هدایت صحیح می تواند مشکلات بیشتری را از همسالان خود برطرف کند چون آنها را بهتر جذب می کند.

مجردبا تاکید بر اینکه گوش دادن، اهمیت بسیاری برای ارائه یک مشاوره خوب است گفت: وقتی فردی خوب گوش می دهد می تواند به خوبی مسائل طرف مقابل را متوجه شود و در نتیجه قدم های موثری بردارد. اگر خوب گوش ندهیم شاید قدم های محکمی بر نداریم.

وی بر داشتن صبر و تحمل توسط مشاوران و همیار مشاوران تاکید کرد و ادامه داد: وقتی این دو طرح با صبرو تحمل مشکلات را کنکاش و به طرح های مخاطبان گوش کنند می توانند آنها را مساعدت کنند. شاید حرفهای مخاطبان تکراری باشد اما اگر دقیق به آنها گوش دهیم افراد مشتاق می شوند که مشکلات خود را بگویند.

وی افزود: جدی گرفتن آموزش برای همیاران، برگزاری اردوها و کارگاها، برگزاری نشست های تخصصی باعث می شود تا همیاران همیشه در صحنه باشند.همیـــار مشاور ، دانش آموزی است که با شرایط و ضوابطی ، از بین دانش آموزان یک کلاس ،انتخاب شده و پس از گذراندن دوره های آموزشی مربوط ، بر اساس شرح وظایف مشخص به ارایه خدمات راهنمایی و راهنمایی به همسالانش، با همکاری و نظارت مشاورمدرسه می پردازد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار