همایش تجلیل از برگزیدگان برتر كنكور ۹۳ شهرستان بردسكن برگزار شد

به همت معاونت اموزش متوسطه آموزش و پرورش بردسكن، همایش تجلیل از برگزیدگان برتر كنكور ۹۳ شهرستان بردسكن با حضور مسئولین استانی و شهرستانی برگزار شد.

کد مطلب: ۴۶۱۶۶۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، در این همایش رمضان نیری،معاون آموزش متوسطه اداره كل آموزش و پرورش خراسان رضوی ضمن گرامی داشت ایام الله دهۀ مبارك فجر گفت: جای تقدیر و تشكر ویژه دارد كه دانش آموزان این شهرستان، جایگاه علمی بردسكن را دراستان بالا بردند.
وی با بیان اینكه همایش ماهیت تقدیر و تجلیل دارد، ادامه داد: ما در بردسكن هم در نرخ قبولی و هم در نرخ میانگین امتحانات نهایی شاهد رشد بودیم.
وی بیان داشت: وقتی از ثروت و سرمایه حرف می زنیم، انواع و اقسام مؤلفه های سرمایه به ذهنمان می رسد ولی ثروتی وجود دارد كه گاهی از آن غافل می شویم و آن ثروت استعداد است.
سپس وی در ادامه گفت: حكمت خداوند این بوده كه شما از این ثروت برخوردار باشید، پس این ثروت را جدی گیرید و این حق شما است كه موفق شوید.
وی از عوامل موفقیت به خانواده و مدرسه اشاره و تصریح كرد: یك عامل در بین همۀ عوامل، نقش محوری دارد و آن عامل خود است.
وی در ادامه گفت: كسی كه به خودش ایمان داشت، باور داشت و خودش را دوست داشته باشد اگردر شرایط سخت هم قرار بگیرد، باز هم موفق می شود.
وی با بیان اینكه خودباوری خیلی مهم است، تاکیدكرد: اگر می خواهید در آنچه كه شأن شماست موفق باشید، خودتان را، تست انگیزش درونی، منبع كنترل، عزت نفس و تست نظام باورها كنید.
وی گفت: هر آنچه كه وابسته به عوامل و انگیزه های بیرونی باشید به همان اندازه ضعیف خواهید بود چرا كه موفقیت یك امر كاملا درونی است و مهم این است كه قابلیت خودمان را باور داشته باشیم.
وی در ادامه، بیان كرد: ما در دوران رشد یك اصطلاح داریم با نام زمان حساس در رشد، زمان كوتاهی است كه قابل جبران نیست و آن همان یك سال آخر تحصیلی است.
عملكرد شما دانش آموزان پرتلاش فقط فردی نیست، بدون اینكه متوجه باشید یك وجه اجتماعی نیز دارد.
وی گفت: دانش آموزان بردسكن سال گذشته باعث ارتقاء جایگاه شهرستان شدند، شما نیزمی توانید در این همایش تعهد بدهید كه مردم از عملكرد شما نتیجۀ خوبی بگیرند.
وی بیان داشت: برای كسب موفقیت باید سه سواد را در خودتان تقویت كنید، سواد علمی، سواد روانی و سواد تكنیكی كه باید به عبارتی خوب درس بخوانید، خوب تست بزنید و كنكور را خوب بفهمید.
پایه سوم تكرار پذیر نیست و تأثیر مثبت این پایه تحصیلی به قوت خودش در كنكور باقی است، لذا باید زمان را برای موفقیت در كنكور خیلی خوب مدیریت كنید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار