معاون استاندار گلستان گفت:

مدارس غیر انتفاعی آسیب شناسی شوند

از هر مقطع سه ناظر در حوزه ارزشیابی از نگاه اولیاء و مربیان با هدف آسیب شناسی مدارس غیر دولتی مشخص شود.

کد مطلب: ۴۴۸۶۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان گلستان، محمد حمیدی با اذعان به این مطلب افزود: این کار می تواند تلنگری برای مدارس غیر انتفاعی جهت بهینه سازی مدارس شود.

فرماندار ویژه گنبدکاووس ادامه داد: در فاز دوم نیز می توان برای مدارس دولتی این اقدام را عملی کرد تا به رشد کیفیت آموزشی مدارس شهرستان کمک شود.

وی در مورد مناطق محروم نیز گفت: باید پیگیری خاص و ویژه داشته باشیم و امتیازاتی برای این مناطق از وزارتخانه مطالبه کنیم.

محمد حمیدی بررسی و آسیب شناسی ترک تحصل دانش آموزان در مقاطع مختلف در مناطق محروم را نیز خواستار شد و گفت: این آسیب شناسی باید به تفکیک مقاطع تحصیلی و مناطق و حتی دسته بندی های کوچکتری انجام شود تا بتوان راهکار مناسبی برای مقابله با آن ارائه کرد.

رئیس آموزش و پرورش گنبد نیز با اشاره به اینکه گنبدکاووس در اغلب شاخص های استانی در مقاطع مختلف ابتدایی، متوسطه اول و دوم جایگاه برتر استانی را دارا می باشد گفت: در اغلب شهرستان ها برآیند کیفیت آموزش مدارس دولتی و غیر انتفاعی باعث افزایش امتیاز شهرستان در حوره آموزش می شود اما گنبد عکس این مسئله است و مدارس دولتی ما اغلب پیشرو هستند.

علیرضا حسین زاده ادامه داد: در حال حاضر ۴۶ مدرسه مستقل در گنبد داریم که از این تعداد ۱۶ مدرسه شامل ۱۵ مدرسه دولتی و یک غیر انتفاعی به عنوان مدرسه پیشرو و ۲۶ مدرسه لازم التوجه هستند که ۱۰ مدرسه دسته دوم غیر انتفاعی است.

حسین زاده همچنین عدم تزریق امکانات، همکاری ضعیف اولیاء را از جمله عوامل پائین بودن سطح برخی مدارس خواند و افزود: مشکل دیگری که بیشتر در مناطق محروم شاهد آن هستیم ترک تحصیل است که اغلب در مقاطع هفتم و هشتم و در بین دختران اتفاق می افتد.

وی عواملی چون ازدواج ، مخالفت خانواده ها ، مشکلات مالی و فرهنگ خانواده را در این امر موثر دانست و افزود: در خصوص آموزش خانواد در روستا هنوز دچار مشکل هستیم و می طلبد بخاطر جایگاه ویژه دهیاری ها و اعتمادی که اهالی به دهیار دارند از این ظرفیت برای مشارکت و همکاری استفاده شود.

حسین زاده درباره بسته های حمایتی مدارس نیز گفت: ۱۵ مدرسه در سال گذشته شامل بسته حمایتی معرفی شده که متاسفانه هنوز بدهی سال گذشته که از سوی وزارتخانه به طور مستقیم به حساب مدارس واریز می شد دریافت نشده است.

عدم استقبال از مدارس غیرانتفاعی در مقاطع متوسطه نیز مسئله دیگری بود که در این جلسه به عنوان بزرگترین مشکل مدارس غیر انتفاعی به آن اشاره شد و رئیس آموزش پرورش اذعان کرد: مشکل نداشتن دانش آموز است و اگر این مسئله حل شود قطعا مدیران مدارس در جهت ارتقاء مدارس و تجهیز آن گام بر میدارند.

حسین زاده همچنین برلزوم همکاری بیشتر شهرداری ها و دهیاران برای جلوگیری از ساخت و ساز در اراضی با کاربری آموزشی در این شهرستان اشاره کرد و گفت: این اراضی با توجه به کمبود فضای آموزشی در شهرستان نیاز است که مدیریت شود و به ساخت مراکز آموزشی اختصاص داده شود.

در این جلسه به درخواست رئیس آموزش و پرورش با توجه به وجود تصاویر و و سایل با قدمت بالا در شهرستان راه اندازی و ساخت موزه هنر پیشنهاد و مقرر شد، درصورت امکان و موافقت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، موزه هنر توسط آموزش و پرورش گنبدکاووس برای حفظ این آثار راه اندازی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار