از خود درمانی در مقابله با بیماری آنفلوآنزا پرهیز شود

متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری بیمارستان امیرالمومنین(ع) گناوه گفت: باید از خوددرمانی در مقابله با بیماری آنفلوآنزا پرهیز شود.

کد مطلب: ۴۴۷۸۳۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از بوشهر،دكتر عبدالعظیم ویسی زاده افزود: آنفلوانزا نوعی بیماری ویروسی و شامل انواع خوكی، فصلی و پرندگان است.
وی تب بالا، سردرد، بی اشتهایی، درد مفاصل، تهوع ، استفراغ و اسهال را از علایم این بیماری برشمرد و ادامه داد: در كودكان علاوه بر علایم فوق، علایمی همچون خوب شیر نخوردن، تغییر رنگ پوست به سمت كبودی، استفاده از عضلات شكمی در هنگام تنفس و همچنین پرش سریع پره‌های بینی و تورفتگی عضلات قفسه سینه حین تنفس نیز مشاهده می شود.
وی اقدامات پیشگیرانه در مقابله با آنفلوانزا را ساده و درعین حال بسیار مهم دانست و اضافه کرد: خودداری از دست دادن، بوسیدن و در آغوش گرفتن، شستن مرتب دست‌ها با آب و صابون، استفاده از ماسك در برخورد با افراد مشكوك و محل‌های پر خطر، ضد عفونی كردن البسه، ظروف و وسایل بازی كودكان از مهمترین اقدامات پیشگیرانه در مقابله با آنفلوانزا است.
ویسی زاده تصریح کرد: زنان باردار، افراد بالای 65 سال و كمتر از 5 سال، افراد دارای بیماری‌های مزمن قلبی، افراد مبتلا به بیماری‌های مزمن عصبی مانند MS و افراد مصرف كننده داروهای تضعیف کننده سیستم ایمنی بدن مانند داروهای شیمی درمانی و روماتیسمی ، بیش از دیگران در معرض ابتلا به این بیماری هستند.
ویسی زاده از مردم خواست به محض ظهور علایم تنفسی شدید مطابق با آنفلوانزا حتما به پزشك مراجعه نموده و از خوددرمانی و مصرف خودسرانه آنتی بیوتیك و داروهای كورتونی بپرهیزند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار