در گفتگو با پانا عنوان شد:

توزیع یک میلیون و 250 هزار پاکت شیر در مدارس خراسان رضوی

دبیر کارگروه توزیع شیر مدارس آموزش و پرورش خراسان رضوی گفت: در هر نوبت شیر یک میلیون و 250 هزار پاکت شیر در بین همه دانش آموزان استان و 70 هزار فرهنگی توزیع می شود.

کد مطلب: ۴۴۴۱۶۱
لینک کوتاه کپی شد

حسن محمدی در گفتگو با پانا گفت: طرح شیر مدارس بالغ بر ده سال است که در کشور ما انجام می شود و ما چهلمین کشور دنیا بودیم که شیر در مدارس توزیع کردیم و امنون این طرح در 110 کشور دنیا اجرا می شود و در این طرح هدف این است که مصرف شیر در خانواده های ایرانی نهادینه شود و سلامت جامعه در میانسالی بهبود داده شود.
وی ادامه داد: ما در خراسان رضوی با توجه به بعد مسافت شیر استریلیزه را به علت ماندگاری بالاتر در مناطق دوردست توزیع می کنیم و در مشهد و شهر های بزرگ استان که کارخانه های شیر وجود دارد از نوع شیر پاستوریزه توزیع می شود.
کارشناس تغذیه اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی با بیالن اینکه 30 درصد شیر توزیع شده در استان استریلیزه و 70 درصد پاستوریزه می باشد، اظهار کرد: این شیر بادو و نیم درصد چربی و صد درصد رایگان ارائه می شود.قرردادامسال ما با 16 شرکت لبنی است که 14 شرکت آن پاستوریزه و 2 شرکت استریلیزه هستند که همگی از شرکت های برگزیده استان هستند و از اداره نظارت و استاندارد تاییدیه دارند.محمدی ادامه داد: مقرر شده است 60 نوبت شیر و در صورت تامین اعتبار 70 نوبت شیر در در مدارس استان توزیع شود و تا اکنون حدود 30 نوبت آن توزیع شده است. و در این مدت حدود 2 هزار بازدید ار روند توزیع انجام شده است.
وی گفت: در هر نوبت شیر یک میلیون و 250 هزار پاکت شیر در بین همه دانش آموزان استان و 70 هزار فرهنگی توزیع می شود.
وی خاطرنشان کرد: رئیس سازمان دانش آموزی استان از اعظای ثابت کارگروه شیر مدارس است و در زمینه فرهنگ سازیف کنترل و نظارت بر توزیع شیر در مدارس همکاری می کند که با همکاری این سازمان کار های خوبی در زمینه فرهنگ سازی استفاده از شیر در خانواده ها انجام می شود.




ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار