دومین جشنواره جلوه های معلمی/ بخش ۲

نجات جان 40 دانش آموز از مسمومیت شدید با طعم عشق و ایثار معلمی

برگزیده دومین جشنواره جلوه های معلمی از استان قزوین که 40 دانش‌آموز را از مسمومیت شدید حاصل از گازگرفتگی نجات داده است، گفت: معلمی شغلی همراه با عشق و ایثار است و همه معلمان به نوعی الگوی دانش آموزان هستند.

کد مطلب: ۴۴۳۹۶۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، سال گذشته وزارت آموزش و پرورش از ۱۱ معلم فداکار در نخستین جشنواره جلوه‌های معلمی تجلیل کرد که این سنت امسال نیز ادامه یافت و از 13 نفر دیگر با حضور وزیر آموزش و پرورش تجلیل شد.

خبرگزاری پانا با این معلمان فداکار مصاحبه هایی دارد که در این بخش گفت و گو با "زهرا مافی"، برگزیده دومین جشنواره جلوه های معلمی از استان قزوین را می خوانید:

وی درباره شغل معلمی به خبرنگار آموزش و پرورش پانا، گفت: طی سال های گذشته به عنوان معلم نمونه در سطح منطقه ، استان و کشور شده بودم . معلمی شغلی است که همواره با عشق و ایثار همراه است و باید در تمام مراحل زندگی با گذشت و فداکاری کار ها را روبه جلو برد .

وی افزود: در طول زندگی انسان زمینه ایثار و فداکاری همواره فراهم می شود و خواست خداوند بود که بتوانم به جامعه دانش آموزی کشور خدمتی کنم .

ماجرای برگزیده شدن این معلم فداکار


برگزیده دومین جشنواره جلوه های معلمی از استان قزوین ادامه داد : مدت 3 سال است که سرپرست دبیرستان شبانه روزی فاطمیه هستم. ساعت 12 شب 26 بهمن سال 93 بود که همه دانش آموزان خوابیدند البته بعضی از شب ها دانش آموزانی بودند که ساعت بیشتری را بیدار می ماندند تا درس بخوانند اما آن شب همه بچه ها خوابیدند .


وی تصریح کرد: در اتاق سرپرستی بودم که ناگهان احساس سر درد داشتم. متوجه شدم که یک سردرد عادی نیست و حتی حالت آن نیز تفاوت داشت و سرگیجه عجیبی داشتم. از خداوند کمک می خواستم و به ائمه (ع) متوسل شدم و خودم را به زمین پرتاب کردم گفتم شاید زمین سرد تر باشد و حالم را بهتر کند. در حالی که بر روی زمین می غلطیدم از خداوند کمک می خواستم تا بتوانم برخیزم و خودم را به تلفن همراهم برسانم .


مافی یاد آور شد: به یاری خدواند توانستم خودم را به تلفن همراهم برسانم و به فکرم رسید که به همسرم زنگ بزنم زیرا می دانستم اگر به مدیر مدرسه و یا مدیر منطقه زنگ بزنم شاید تا آنها خود را برسانند دیگر کار از کار بگذرد و همیشه از این می ترسیدم که مسئولیت 40 دانش آموز با من است اگر خدای ناکرده اتفاقی برای این دانش آموزان بیافتد جواب خانواده آنها را چگونه بدهم .


وی ادامه داد: با چندبار غلطیدن خودم را به درب اتاق رساندم و بیرون رفتم خود را به درب خوابگاه دانش آموزان رساندم و چندین بار محکم به درب کوبیدم. یکی از دانش آموزان بیدار شد و من دیگر بی هوش شدم و برخی از دانش آموزان نیز بی هوش شده بودند و حالشان بد بود و با کمک همسرم که خود را رسانده بود به همراه پیکان وانت مدرسه خود و دانش آموزان را به بهداری رساندیم کار های درمانی صورت گرفت و به لطف خداوند به خیر گذشت .

تمام معلمان الگو هستند


برگزیده دومین جشنواره جلوه های معلمی از استان قزوین گفت : همه معلمان برای ما در دوران تحصیل الگو بودند و همواره در راه تحصیل علم و دانش برای ما ایثار می کردند و هچنین از خانواده های خود درس ایثار و گذشت را می آموختیم .


وی خاطرنشان کرد: از اول خدمتم در آموزش و پرورش سعی کردم همواره با عشق و علاقه و با صداقت به این سرمایه های عظیم کشور خدمت کنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار