گشایش سومین نمایشگاه بین‌المللی خشکبار،آجیل، میوه‌های خشک

سومین نمایشگاه بین‌المللی خشکبار، آجیل، میوه‌های خشک و صنایع وابسته((IRANNUTS 2016ازامروز با حضور و مشارکتده ها شرکت و واحد تولیدی و فرآوری،شرکت های بزرگ صادراتی و همچنین اتحادیه ها و سازمان های دولتی و خصوصیدر محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آغاز بکار کرد.

کد مطلب: ۴۴۳۹۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا در این نمایشگاه علاوه بر عرضه و ارائه انواع خشکبار و آجیل و میوه های خشک؛ نوین ترین دستگاه ها ، تجهیزات و صنایع مختلف مربوط به فرآوری و بسته بندی های صادراتی خشکبار نیز به نمایش گذاشته شده است.
سومین نمایشگاه بین‌المللی خشکبار، آجیل، میوه‌های خشک با مشارکت سازمان توسعه تجارت ایران، شرکت سهامی نمایشگاههای بین المللی تهران و انجمن ها و اتحادیه های خکشبار و صنایع وابسته برپا شده است.
در این نمایشگاه همچنین؛ تولید كنندگان و توزیع كنندگان آجیل و خشكبار، شركت ها، كارخانه ها و كارگاه های بسته بندی خشكبار ، واحد ها و كارگاه های پوستگیری ، بودادن ، شركت های پاستوریزه كردن خشكبار ، واحد های درجه بندی، خلال و پودر كردن خشكبار ، شركت ها ، كارخانه ها و كارگاه های فرآوری میوه و سبزیجات خشك ، زرشك وعناب ، زعفران ، چای و قهوه ، ادویه و چاشنی و واحد های تولیدی و صادراتی حبوبات، غلات، برنج، ذرت و گندم نیز جدیدترین صنایع، تولیدات و خدمات خود را ارائه کرده اند.
در سومین نمایشگاه بین‌المللی خشکبار، آجیل، میوه‌های خشک: صنایع تبدیلی و جنبی خشكبار،نهاد های كشاورزی (كود ، بذر ، سم و...)،شركت های دانش بنیان،شركت های بازرگانی و انجمن ها و تشكل های وابسته هم حضور خواهند داشت و كالاها و خدمات خود را در معرض دید علاقمندان قرار داده اند.
سومین نمایشگاه بین‌المللی خشکبار، آجیل، میوه‌های خشک و صنایع وابستهبا هدف توسعه و افزایش تولید خشكبار كشور ، یافتن بازارهای جدید صادراتی ، افزایش صادرات ، آشنائی با نوین ترین صنایع و تجهیزات تبدیلی،فرآوری و بسته بندی خشكبار ، اشتغالزائی و توجه مسولان به این صنعت برپا شده است.
این نمایشگاه فرصتی است تا علاوه بر شناسایی و معرفی توانمندی های این صنایع ، زمینه های ایجاد و تبدیل و استمرار این نمایشگاه به كانون صنعت خشكبار منطقه ، فراهم شود.
در کشورمان سالانه حدود دویست هزار تن پسته ، صد و شصت هزار تن كشمش صد و پنجاه هزار تن مغز گردو، یك میلیون و دویست هزار تن خرما ،سی و پنج تن انجیر، پنجاه هزار تن بادام درختی ، سیصد و سی تن لوبیا ، نود هزار تن عدس،سیصد هزار تن نخود و دویست و هفتاد تن زعفران تولید می شود.در حال حاضر سالانه بیش از ۲ میلیارد دلار خشكبار از ایران به كشورهای مختلف صادر می شود. انواع خشكبار ایران به بیش از ۵۰ كشور جهان صادر می شود كه برخی از این كشورها عبارتند از آلمان ،آمریکا، فرانسه ، انگلستان ، ایتالیا ، اسپانیا ، سوئد ، نروژ ، پرتغال ، كشورهای حوزه خلیج فارس ازجمله قطر، امارات متحده عربی ، عربستان ،كویت ، كشورهای آسیائی چین ،كره جنوبی ، ژاپن ، استرالیا ،روسیه و غیره.

صنعت خشكبار ایران به دلیل دارا بودن كالاهای مانند پسته (رتبه ۲ تولید جهان ) خرما (رتبه ۲ تولید جهان) ، بادام ( چهارمین تولیدكننده جهان) ، گردو (سومین تولیدكننده جهان) ، كشمش ( چهارمین تولیدكننده جهان) و فندق (پنجمین تولیدكننده جهان) ؛ در بازار های جهانی شناخته شده است اما به رغم پیشینه این صنعت و مبادلات گسترده جهانی آن ، متاسفانه طی سال های گذشته نمایشگاهی در خورآن برگزار نشده بود.
سومین نمایشگاه بین‌المللی خشکبار، آجیل، میوه‌های خشک و صنایع وابسته((IRANNUTS 2015 از امروز تا 15 دیماه هر روز از ساعت 9 تا 17 در محل دائمی نمایشگاههای بین المللی تهران آماده بازدید علاقمندان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار