متخصص پوست و مو ؛

شپش موی سر در کودکان 3 الی 12 سال رایج است

متخصص پوست و مو گفت: شپش موی سر بین کودکان 3 الی 12 ساله ای که در مدرسه یا مهدکودک هستند، رایج است.

کد مطلب: ۴۴۱۸۹۴
لینک کوتاه کپی شد

خاطره صراف در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار پانا با اظهار این مطلب، افزود: اهمیت این موضوع زمانی بیشتر می شود که بچه ها در مدرسه یا مهدکودک در تماس با بچه های دیگر هستند و این شپش ها به راحتی بین آنها منتقل شده و خیلی زود سرایت می کنند و به سختی از بین می روند.


وی گفت: درست است که حتی شنیدن اسم شپش ترس آور است اما واقعیت این است که در صورت تشخیص به موقع، این جانوران ریز، خطرناک و آسیب رسان نیستند و اگرچه نیش آنها بیماری زا نیست، اما می تواند باعث بروز حساسیت و خارش شده و پوست سر کودکان را ملتهب کند.


وی با اشاره به اینکه اگر شپش ها درمان نشوند، ممکن است با خاراندن زیاد و مداوم پوست سر، عفونت های جدی بروز کند، اضافه کرد: خارش بی وقفه ی پوست سر که در اثر واکنش آلرژیک نسبت به نیش شپش ها بروز می کند، یکی از علائم رایج وجود شپش موی سر است این خارش مداوم نیز باعث بروز تحریکاتی در پوست سر شده و ایجاد سوزش، التهاب و در موارد شدیدتر عفونت می کند.


صراف خاطر نشان کرد: اگر والدین نقاط کوچکی لابلای موهای فرزندشان مشاهده کردند که شبیه به شوره ی سر است، ابتدا موهای آنها را شانه کنند و اگر به شانه چسبیدند به این معنی است که فرزندشان دچار شپش موی سر شده است.


متخصص پوست و موتصریح کرد: اگر یکی از اعضای خانواده دچار مشکل شپش شده باشد، امکان اینکه کودکان نیز دچار این مشکل شوند زیاد است و به همین دلیل لازم است که سر تمام اعضای خانواده بررسی شده و با مشاهده ی کوچک ترین علامتی از این موجودات ریز، به پزشک مراجعه نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار