قالی بافی مددجویان کمیته امداد، اشتغال پایدار برای آنها محسوب می شود

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره)چناران گفت: اجرای طرحهای قالی بافی برای مددجویان این نهاد شغلی ماندگار و پایدار را ایجاد می کند چرا که بانوی شاغل علاوه بر درآمدزایی در کنار خانواده خود قرار دارد.

کد مطلب: ۴۴۰۵۹۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی حمیدرضا برات زاده با اعلام این مطلب افزود: طرح قالی بافی در این شهرستان با اقبال خوبی همراه بوده است تا آنجا که از ابتدای امسال تاکنون 35 دار قالی فعال و 10 دار دیگر آماده فعال شدن می باشد.
وی با اشاره به اینکه این دارهای قالی بیشتر در روستاها مستقر شده اند، افزود: در این طرحها، مصالح و مواد اولیه از جمله دستگاه، نخ و رنگ، ملزومات دیگر مانند نقشه قالی از طرف کمیته امداد در اختیار مجریان قرار میگیرد و همواره آموزش و نظارت مستمر در ضمن پیشرفت کار جهت بالابردن کیفیت بافت توسط ناظرین حوزه اشتغال کمیته امداد صورت می گیرد.
برات زاده افزود: فرشهای تولیدی با دستان هنرمند خانواده های امداد سهم بسزایی در صادرات دارد و درآمد خوبی عاید بافندگان و مجریان فرش می شود.
ایشان خاطر نشان کرد: از ابتدای سال تاکنون حدود 45 متر مربع فرش در کمیته امدادچناران تولید شده است.
مدیر کمیته امداد چناران یادآور شد: مجتمع کارگاهی قالیبافی در حال اجراست که در آن 10 دار قالی دیگر نیز فعال می شود و امیدواریم تولید فرش در این شهرستان رونق بیش از بیش گرفته و درآمد خوبی نصیب خانواده ها ومجریان طرح ها شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار