مدیرکل هواشناسی استان اردبیل:

سامانه هواشناسی «کت دو» در فرودگاه اردبیل فعال است

مدیرکل هواشناسی استان اردبیل گفت: سامانه هواشناسی کت دو در فرودگاه اردبیل فعال‌شده و در حال ارائه خدمات است.

کد مطلب: ۴۳۹۸۱۷
لینک کوتاه کپی شد

علی دولتی مهر در گفت وگو باخبرنگار پانا در خصوص فعال بودن یا نبودن این سامانه با توجه به تأخیر پروازهای فرودگاه اردبیل تصریح کرد: این سامانه احداث‌ شده است و به ویژه جهت استفاده برای سلامت پرواز و شرایط بد جوی مورد استفاده است.

وی با بیان اینکه هواشناسی استان به دنبال تامین نیاز گروه های مختلف جامعه است، اضافه کرد: بر همین اساس امکانات مختلفی را تعریف کردیم تا بتوانیم به این نیازها پاسخ دهیم.

مدیرکل هواشناسی اردبیل با اشاره به فعال بودن ۷۷ ایستگاه هواشناسی در کشور متذکر شد: به منظور ارتقا دقت و صحت پیش آگاهی ها سامانه هشدار هواشناسی با شش میلیارد ریال راه اندازی شده است.

دولتی مهر به راه اندازی سایت رادار هواشناسی نیز اشاره کرد و افزود: رادار هواشناسی خریداری شده و در صورتی که سایت آن تکمیل شود خواهد توانست به بهبود زمانی و مکانی پیش آگاهی ها کمک کند.

وی امکان دیگر را توسعه هواشناسی کاربردی دانست و تاکید کرد: در نظر داریم در این خصوص ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت استان را پوشش دهیم.

مدیرکل هواشناسی اردبیل با تاکید به اینکه شبکه پایش هواشناسی استان به نهایت دقت از تمامی ظرفیت خود استفاده می کند، ابراز امیدواری کرد با تجهیزات جدید اعلام وضعیت های جوی به مراتب دقت بیشتری پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار