در نشست گودرزی با روسای فدراسیون‌ها صورت گرفت؛

تاکید وزیرورزش وجوانان برهمکاری فدراسیون‌ها بافدراسیون ورزش دانش‌آموزی

وزیر ورزش و جوانان بر همکاری هر چه بیشتر و بهتر فدراسیون‌های ورزشی کشور با فدراسیون ورزش دانش‌آموزی تاکید کرد.

کد مطلب: ۴۳۸۵۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، در نشست ماهانه وزیر ورزش و جوانان با روسای فدراسیون‌های ورزشی، گودرزی با تاکید بر نقش کلیدی و مهم ورزش دانش‌آموزی در توسعه نظام استعدادیابی ورزش در کشور گفت: چنانچه بخواهیم آینده‌ای روشن و پایدار برای ورزش کشور داشته باشیم باید به ورزش دانش‌آموزی بها داده و به آن بیشتر توجه کنیم.

وی که پس از ارائه گزارش رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در خصوص معرفی فدراسیون و جایگاه بین‌المللی و فعالیت‌های ملی آن سخن می‌گفت، تاکید کرد: با همکاری دوستان ما در ورزش دانش‌آموزی اقدامات خوبی صورت گرفته است که مورد تقدیر و تشکر است.
وزیر ورزش با اشاره به تفاهم‌نامه میان وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: تفاهم‌نامه خوب و جامعی میان دو وزارتخانه به امضاء رسیده و فدراسیون‌های ورزشی ما باید به سمت عملیاتی کردن تفاهم‌نامه به عنوان یک سند بالادستی و تعامل با ورزش دانش‌آموزی بروند تا انشاالله به اهداف عالی مورد نظر در ورزش دست پیدا کنیم.
در این نشست پیش از سخنان وزیر، فرشید ارمیان رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی در تبیین وضعیت موجود فدراسیون با ارائه تحلیل SWOT به اقدامات موثر معاونت تربیت‌بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش که با همکاری همه جانبه وزارت ورزش و جوانان به ویژه نگاه ملی معاونت توسعه ورزش قهرمانی در مسیر استقرار حقوقی و تشکیلاتی فدراسیون برداشته شده است پرداخت.
وی پیشنهاد کرد: با توجه به ظرفیت بالا و نقاط قوت ورزش دانش‌آموزی از جمله جمعیت بالای دانش آموزان مستعد و علاقمند به ورزش و نیز نیروی انسانی متخصص و گستره فعالیت ها از جمله اجرای طرح المپیادهای درون مدرسه‌ای، وجود حدود 13هزار کانون‌های ورزشی درون و برون مدرسه‌ای و مدارس تخصصی ورزش در سطح کشور فرصت خوبی است تا با یک تقسیم کار ملی و ساختارمند در حوزه مسابقات، استعدادیابی و آموزش با حمایت وزارت ورزش و جوانان و همکاری فدراسیون‌ها در توسعه ورزش قهرمانی به ویژه رشته‌های پرمدال و مدال آور گام‌های اساسی برداشته شود.
گفتنی است در این جلسه سرپرست فدراسیون جودو و همچنین معاون بانوان وزیر ورزش و جوانان نیز پیشنهاداتی را به رئیس فدراسیون ورزش دانش‌آموزی ارائه کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار