بخش اعظمی ازموفقیت های ورزش استان مرهون تلاش های باشگاه های ورزشی است

مدیرکل ورزش و جوانان همدان گفت: اگر امروز شاهد موفقیتی در عرصه های مختلف ملی و باشگاهی برای ورزش استان هستیم، بخش اعظم آن مربوط به تغییر نگرش مدیران باشگاه ها نسبت به حمایت مالی از ورزشکاران و تلاش آنها برای موفقیت ورزش استان است.

کد مطلب: ۴۳۸۱۷۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از استان همدان، مراسم تجلیل و تقدیر از مجتبی نوترکی قهرمان پرورش اندام جهان و تقدیر از باشگاههای ورزشی استان همدان با حضور امیر عفراتی مشاور معاون وزیر و دبیر کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان در تالار فجر همدان برگزارشد
این همایش با حضور امیر عفراتی مشاور معاون وزیر و دبیر کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان ،خجسته نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی، منعم مدیرکل ورزش و جوانان استان همدان ورزشکاران و باشگاه داران استان در سالن تالار فجر همدان برگزار شد.
در کنار این همایش کارگاه آشنایی با آخرین مقررات و قوانین حقوق ورزشی با تدریس امیر عفراتی مشاور معاون وزیر و دبیر کمیسیون ماده 5 وزارت ورزش و جوانان و آشنایی با مکمل های غیر مجاز با تدریس حیدری مقدم عضو هیات رئیسه فدراسیون پزشکی ورزشی برگزار شد.
وی افزود: توجه به ورزش قهرمانی در کنار توسعه ورزش همگانی علاوه بر ایجاد نشاط و شادابی در بین جوانان باعث ارتقای جایگاه ورزش همدان در کشور می شود.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان با بیان اینکه حمایت مالی بخش خصوصی، عامل مهم موفقیت ورزش استان است، تصریح کرد: سال های گذشته فعالان صنعتی و بخش غیر دولتی تمایل زیادی به حمایت مالی از باشگاه های ورزشی نداشتند ولی خوشبختانه این شرایط در حال تغییر است.
وی ادامه داد: حضور فعال تیم های مختلف در لیگ های برتر کشور که از سوی مدیران موسسات مالی و اعتباری، شرکت های خصوصی و سرمایه گذاران غیردولتی حمایت می شوند، نشان از تغییر دیدگاه بخش خصوصی نسبت به جایگاه ورزش دارد که امیدوار کننده است.
وی گفت: ما با توجه به منابع مالی اندکی که در اختیار داریم در اکثر مواقع تنها از لحاظ معنوی به مدیران باشگاه ها کمک کرده ایم.
مدیرکل ورزش و جوانان همدان تاکید کرد: اگر امروز شاهد موفقیتی در عرصه های مختلف ملی و باشگاهی برای ورزش استان هستیم، بخش اعظم آن مربوط به تغییر نگرش مدیران باشگاه ها نسبت به حمایت مالی از ورزشکاران و تلاش آنها برای موفقیت ورزش استان است.
وی همچنین اظهار امیدواری کرد: با مساعدت و توجه نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی مجددا بحث اختصاص یک درصد از بودجه ادارات دولتی به ورزش استان ها احیا شود تا با بهبود شرایط مالی ادارات ورزش و جوانان استان ها، بخش خصوصی نیز انگیزه بالاتری برای حمایت از تیم های ورزشی داشته باشند.
مدیرکل ورزش و جوانان با اشاره به تلاش های صورت گرفته در بحث مربوط به نظارت بر باشگاه ها گفت: ظرف 2 ماه گذشته به 3 باشگاه ورزشی به علت رعایت نکردن قوانین و همچنین استفاده از داروها و مکمل های غیر مجاز تذکر کتبی داده ایم و قطعا این روند را با جدیدت بیشتری دنبال خواهیم کرد.
وی مکمل‌های دارویی را با موادمخدر برابر دانست و افزود: جوانانی که به مصرف این داروها رو می‌آورند، دچار مشکلات روحی و روانی جبران ناپذیری می‌شوند و چه بسا به سوی مصرف مواد مخدر نیز کشیده شوند.
وی با اشاره به فعالیت 239 باشگاه ورزشی در استان همدان، بیان کرد: باید نظارت دقیقی بر این باشگاه‌ها صورت گیرد تا از پخش مکمل‌ها و داروهای نیروزا در این مکان‌ها جلوگیری شود.


ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار