رقابت ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر در آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی

تهران (پانا)- داوطلبان مجاز به انتخاب رشته محل در پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی تا اول مردادماه فرصت دارند نسبت به انتخاب رشته محل اقدام کنند.

کد مطلب: ۱۴۸۸۹۱۲
لینک کوتاه کپی شد
رقابت ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر در آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی

پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی ۱۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ برگزار شد و ۱۲ هزار و ۳۵۸ نفر در پنجاه و یکمین آزمون پذیرش دستیار تخصصی پزشکی به رقابت پرداختند.

پس از اعلام کلید اولیه و رسیدگی به اعتراضات داوطلبان، کلید نهایی آزمون ۲۲ خردادماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی منتشر شد. پس از آن کارنامه حاوی نمره و رتبه داوطلبان آزمون دستیاری پزشکی سه شنبه ۲۲ خردادماه ۱۴۰۳ منتشر شد.

دفترچه انتخاب رشته حاوی ظرفیت پذیرش و سایر شرایط و مقررات همزمان با انتخاب رشته از روز چهارشنبه ۲۷ تیرماه در سایت مرکز سنجش آموزش پزشکی فعال شده است و داوطلبان می توانند از طریق مرکز سنجش آموزش پزشکی به آدرس sanjeshp.ir کارنامه خود را مشاهده کنند.

کارنامه حاوی اطلاعات ورودی داوطلب و سهمیه ها بر اساس بررسی مدارک، نمره کل از ۶۰۰ و رتبه کل بر اساس نمره کل از ۶۰۰ و سایر رتبه ها در هر سهمیه است.

مجموع ظرفیت پذیرش دستیاری دوره پنجاه و یک بدون تفکیک سهمیه ها تعداد ۵ هزار و ۱۸۱ نفر است. از این میان دانشگاه های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران بیشترین میزان ظرفیت پذیرش را دارند. همچنین رشته بیماری های داخلی با ۶۷۰ نفر ظرفیت بالاترین میزان ظرفیت را دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار