مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان:

وقف قرآنی و نذر جلسات قرآن در سمنان گسترش یابد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: امروز باید وقف قرآنی و نذر جلسات قرآن در استان سمنان گسترش یابد.

کد مطلب: ۴۳۵۸۵۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از سمنان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین عبدالله واحدی، عصر امروز در چهارمین روز از هفته وقف که در روزشمار این هفته با عنوان «وقف، تجلی مودت اهل‌بیت (ع) با تکریم امامزادگان» نام‌گذاری شده است، فرارسیدن سالروز شهادت امام رضا(ع) را تسلیت گفت و در آیین گرامیداشت سالروز شهادت ثامن‌الحجج(ع) در امامزاده یحیی(ع) سمنان اظهار داشت: در برهه کنونی، یکی از خلأهای جامعه ما، نبود یا کمبود «وقف قرآنی» و «نذر جلسات قرآن» است که باید به این بخش توجهی ویژه داشت .

وی تصریح کرد: مردم بااخلاص، دین‌دار و همیشه در صحنه استان سمنان، امروز باید وقف و نذر خود را که معمولاً در عزاداری‌های حضرت امام حسین(ع)، مساجد، هیئات و تکیه‌ها انجام می‌دهند، به سمت نیات جدید و موردنیاز جامعه رهنمون سازند .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان افزود: مردم این استان باید در مورد وقف و نذر در راه قرآن، ذهنیت و عنایت بیشتری داشته باشند تا قرآن کریم که امروز متأسفانه در خانه‌ها مهجور و مظلوم مانده است، وارد بطن جامعه شود و بتوان از تعالیم آن به خوبی بهره گرفت .

واحدی بیان کرد: امروز باید در این زمینه فرهنگ‌سازی شود؛ چراکه مراجع عظام تقلید، روحانیان، سازمان اوقاف و امور خیریه و ... همواره به این امر تأکید داشته‌اند و تبلیغ مردمی نیز نقش بسزایی در این راه خواهد داشت .

وی تصریح کرد: برای ترویج فرهنگ وقف قرآنی باید در جامعه اطلاع‌رسانی شود و برگزاری رقابت‌های قرآنی شهرستانی و استانی یکی از کارهای خوبی بوده که در این راه انجام شده است و سعی داریم این فعالیت‌ها را بیش از پیش تقویت کنیم .

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان سمنان گفت: امسال مسابقات قرآنی استان سمنان با شکوه قابل توجهی در گرمسار برگزار شد و شمار زیادی از دوستداران قرآن کریم گرد هم آمدند و این قبیل برنامه‌ها باید روز به روز تقویت شود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار