معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی:

وضعیت شهرستان های شمال استان مرکزی به لحاظ منابع آبی مناسب نیست

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی گفت: با وجود بارش های خوب امسال در استان مرکزی، وضعیت شهرستان های شمال این استان به لحاظ منابع آبی مناسب نیست.

کد مطلب: ۴۳۴۲۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا استان مرکزی، سید جلال شاهرخ در جلسه شورای حفاظت از منابع آب شهرستان اراک، افزود: میزان بارش نزولات جوی استان مرکزی از ابتدای سال زراعی جاری تاکنون یکصد و یازده و هفت دهم میلیمتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیست و دو و هفت دهم میلیمتر و نسبت به متوسط درازمدت سی و پنج و هفت دهم میلیمتر افزایش نشان می دهد.

وی ادامه داد: مطابق نقشه های یک بیست هزارم، طول رودخانه های شهرستان اراک حدود 1320 کیلومتر است.

معاون حفاظت و بهره برداری از منابع آب شرکت سهامی آب منطقه ای مرکزی اظهار داشت: شهرداری باید برحسب وظیفه، روان آب های سطحی را کنترل کند و از طرفی وزارت نیرو باید بر اساس قانون، بحث کنترل رودخانه ها و مسیل های شهری را مشخص نماید.

شاهرخ بیان کرد: بر اثر ساخت و سازهای غیراصولی مسیل نظم آباد واقع در شهرستان اراک مسدود شده و احتمال سیلاب را افزایش داده است.

در این جلسه مقرر شد در خصوص مسیل نظم آباد با همکاری اداره امور آب های زیرزمینی گزارش کارشناسی تهیه و ارائه شود و همچنین در شهرستان اراک از کشت هندوانه که گیاهی استراتژیک نیست جلوگیری و زعفران جایگزین شود.

آبیاری فضای سبز شهری با استفاده از چاه های نیترات دار و غیرقابل شرب، ساماندهی چاه های موجود و استفاده از روش های جدید آبیاری برای بخش کشاورزی از مصوبات این جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار