فرماندار یزد:

سنت وقف در توسعه اجتماعی، فرهنگی و علمی نقش تأثیرگذاری دارد

خبرگزاری پانا:فرماندار یزدگفت:سنت وقف در رشد و توسعه اجتماعی، فرهنگی و علمی نقش تأثیرگذاری دارد.

کد مطلب: ۴۱۳۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، عزیزالله سیفی با گرامیداشت هفته وقف بر ترویج بیشتر این سنت حسنه تأكید وگفت : با بیان اینكه نهاد وقف به عنوان یک سنت ماندگار و به جای مانده از پیامبر گرامی اسلام (ص) می باشد خاطر نشان كرد سنت وقف یكی از مصادیق احسان و خیر خواهی است كه در پیشرفت های علمی ، فرهنگی ، اجتماعی و حتی سیاسی جهان اسلام نقش تأثیر گذاری دارد.

فرماندار با اشاره به اینكه سنت وقف از مصادیق بارز احسان و خیرخواهی است افزود: وقف یکی از ماندگارترین صدقات بوده كه در نتیجه تعالیم انبیای الهی از گذشته های بسیار دور تاریخ به وجود آمده و در صحنه حیات انسانی به صورت پدیده ای اجتماعی برای همه نسل ها به ودیعه گذاشته شده است.

وی همچنین با تأكید به اینكه آثار مثبت وقف در زمینه‏های اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی در جامعه تلاش جدی مسئولان را در گسترش فرهنگ وقف ضروری می سازد، تصریح کرد: آموزش ، اطلاع رسانی و به كارگیری برنامه ریزی صحیح در ترویج و اشاعه‏ی فرهنگ وقف در جامعه نقش اساسی دارد.

سیفی در پایان اظهار داشت: شهرستان یزد با وجود یازده هزار رقبه وقفی است در استان رتبه نخست را داراست كه از جایگاه ویژه و ظرفیت قابل توجهی در جهت رشد و پیشرفت در امور وقفی برخوردار است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار