رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهراصفهان :

رونمایی از نقشه جامع فرهنگی شهر اصفهان تا پایان ماه

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای از رونمایی نقشه جامع فرهنگی شهر اصفهان تا پایان ماه خبر داد .

کد مطلب: ۴۱۲۵۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، اصغر آذربایجانی افزود: از جمله ضرورت‌های توسعه متوازن در حوزه شهری ظرفیت‌ها و گزاره‌های فرهنگی اجتماعی است که باید به آن نگاه ویژه داشته باشیم.
وی با بیان بخشی از صحبت‌های رهبر انقلاب در دیدار با شورای شهرها ادامه داد: رهبر انقلاب تاکید کردند وظیفه شهرداری‌ها فقط ساخت و ساز نیست و مسائل فرهنگی اجتماعی شهرها بسیار مهم است.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر اصفهان تصریح کرد: این تغییر برگرفته از مفاهیمی مانند ارتقای کیفیت زندگی، ارتقای فرهنگ عمومی، رضایت از زندگی، نگاه شهروندمداری و توانمند سازی محلات است که ما را مجاب می‌کند رویکرد جدیدی در برنامه‌ریزی‌های شهری حوزه فرهنگی اجتماعی داشته باشیم.
وی اضافه کرد: یکی از مطالبات جدی شورای شهر چهارم که در مصوبات این شورا متبلور شد پرداختن به موضوعات فرهنگی اجتماعی است که خوشبختانه توانستیم در سیاست‌گذاری و برنامه‌های شهری این موضوعات را نهادینه کنیم.
آذربایجانی اظهار داشت: در مجموع سه نگاه کالبدی، محتوایی و فرآیندی نسبت به حوزه فرهنگی اجتماعی وجود دارد؛ در نگاه کالبدی تقویت ابعاد سخت‌افزاری و متفاوت شدن نگاه به بودجه فرهنگی را مدنظر داشته‌ایم و به کمک شهرداری توانستیم بودجه این حوزه را افزایش دهیم.
وی با ذکر فعالیت‌های انجام شده در بحث محتوایی و نرم افزاری ادامه داد: تهیه شناسنامه محلات با نگاه محله محوری، توسعه مراکز فرهنگی با رویکرد مسجد محوری و تدوین نقشه جامع فرهنگی شهر که تا آخر ماه شاهد رونمایی از آن خواهیم بود در بخش محتوایی فرهنگ انجام گرفته است.
رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر اصفهان با اشاره به نگاه فرآیندی افزود: نیاز به تغییر در فرآیندها وجود داشت که یکی از این تغییرات فسلفه جلسه امروز است.
وی با اشاره به مطالبات شورا در حوزه فرهنگ ادامه داد: در منشور شورای چهارم در چند بند مطالبات فرهنگی آمده است که باعث شد اتفاق خوبی رقم بخورد و در سال دوم مساعدت مراکز فرهنگی سال 94 و با توجه به رکود، در حالی که بودجه رشد چندانی پیدا نکرد اما چند ردیف به خاطر اهمیتی‌شان افزایش قابل توجهی داشت از جمله بودجه فرهنگی که 80 درصد و بودجه مراکز فرهنگی از 5.5 به 7 میلیارد افزایش پیدا کردند.
اصغر آذربایجانی در پایان با ابراز امیدواری از این تغییر رویکردی که بتواند عدالت محوری و استفاده از سرمایه‌های اجتماعی را توسعه دهد گفت: یکی از افتخارات اصفهان نسبت به بقیه شهرها مشارکت مردم اصفهان است که بار دولت را به دوش می‌کشند و خلأهایی که حاکمیت نتوانسته پر کند را به حداقل برسانند

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار