برگزاری یازدهمین نشست اخلاقی دادگستری استان فارس

رییس دفتر مطالعات فرهنگی و حقوقی قوه قضایه در یازدهمین نشست اخلاقی دادگستری فارس شرایط و نحوه برقراری رابطه صمیمانه و مؤثر را تشریح کرد.

کد مطلب: ۴۱۱۱۹۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا از فارس، دکتر فاطمی راد با بیان اینکه مهم ترین بخش شکل گیری رابطه مؤثر در خانواده نحوه ارسال پیام از سوی زوجین می باشد افزود : اگر نحوه ارسال پیام درخانواده اصلاح شود بسیاری از اتفاقات ناگوار در سطح خانواده حل خواهد شد.
وی افزود : متأسفانه بخش عمده ای از آنچه در دادگاه به صورت اختلافات ، جرائم و آسیب ها مشاهده می کنیم محصول ارتباطات غیر مؤثر در خانواده هاست که باید به صورت ریشه ای به آن پرداخت شود و قبل از تبدیل آن به آسیب و جرم کنترل و درمان شود.
این استاد دانشگاه در ادامه با تشریح ویژگی ارتباط مؤثر گفت : شناخت از شخصیت طرف مقابل ، برقراری ارتباط کلامی مناسب، عدم برخورد از موضوع بالا ، پرهیز از خودخواهی و خودپسندی ، امانت داری در مقابل یکدیگر و دوری از مقایسه کردن را از مهمترین ویژگی های یک ارتباط مؤثر و در خانواده خواند و خاطرنشان کرد : اگر خود را به این مهارت ها مجهز نماییم می توانیم ارتباط سالم و مؤثری را در خانواده شکل و آن را در جامعه تسری دهیم .
در ابتدای یازدهمین نشست اخلاقی دادگستری استان نیز معاون فرهنگی دادگستری فارس با اشاره به اینکه نشست های اخلاقی برگزار شده در دادگستری توجه به نیازهای ریشه ای خانواده ها در سطح کارکنان دادگستری استان است افزود : هدف از برگزاری این دوره ها توجه به نیازهای اساسی و معنوی کارکنان است که توسط معاونت فرهنگی قوه قضاییه هدف گذاری شده است .
قاضی وحید سروستانی به حضور مؤثر کارکنان در این دوره را مورد تأکید قرار داد و افزود : تا پایان سال سه دوره دیگر از نشست های اخلاقی با موضوع خانواده موفق برگزار خواهد شد که امیدوارم با استقبال همکاران بهترین بهره برداری از آن صورت گیرد.
وی تأکید کرد در پایان این دوره ها آزمون برگزار خواهد شد و از میزان تأثیر دوره ها سنجش به عمل می آید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار