یکهزار مددجو به عضویت رایگان کتابخانه های عمومی گیلان درآمدند

خبرگزاری پانا:مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان از به عضویت درآمدن رایگان یکهزار مددجو در کتابخانه های عمومی استان خبر داد.

کد مطلب: ۴۰۶۱۴۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،امیر محمد پور گیلانی بیان کرد: این اقدام بر اساس امضای تفاهمنامه ای میان کمیته امداد امام خمینی (ره )گیلان با این اداره کل به اجرا درآمده است.
وی اظهار کرد: امروز یکی از فضاهایی که می تواند به عنوان مرکز برتر آموزشی و محور علم آموزی شناخته شود، کتابخانه عمومی است و به همین خاطر هر فعالیت سازنده ای در این عرصه، کار خیر و اقدامی ارزشمند است.
وی ، رشد و توسعه فرهنگ مطالعه در استان را نیازمند ایجاد دغدغه در خانواده ها عنوان و آن را از وظایف اصلی دستگاههای متولی و مورد اقبال خانواده ها نظیر کمیته امداد امام(ره) عنوان کرد.
محمد پور، همچنین از برگزاری جشن روز کودک در روز پانزدهم مهرماه در رشت خبر داد و تاکید کرد: خانواده های تحت حمایت کمیته امداد با حضور در این جشن می توانند زمینه های مناسب تری را برای مطالعه کتاب و بهره مندی از کتابخانه ها برای کودکان خود فراهم سازند و در این خصوص استفاده از ظرفیتهای دو دستگاه می تواند بر تحقق هر چه بهتر این امر مؤثر واقع شود.
وی ، در بخش دیگری از سخنان خود به طرح کتابخوان اشاره کرد و افزود: این طرح رویداد فرهنگی است که امسال در گیلان اجرایی شده و بر اساس آن افراد منتخب کتابهای خوانده شده خویش را به اشتراک می گذارند.
وی اظهار کرد: ثبت نام برای حضور در طرح کتاب خوان از طریق سایت اداره کل کتابخانه های عمومی گیلان قابل دسترسی است ،اما انتخاب افراد از طریق کارگروهی در نهاد کتابخانه های عمومی کشور انجام می شود.
محمد پور تصریح کرد: طرح کتاب خوان همه اقشار جامعه فرهنگی از جمله فعالان رسانه ای، کتابداران، اعضای کتابخانه ها، نویسندگان و ... را شامل می شود.
وی تاکید کرد: به اشتراک گذاری کتابهای خوانده شده از طریق این طرح ، یاریگر ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در جامعه است.
در زمان حاضر یکصد کتابخانه عمومی، مشارکتی و مستقل با حدود 50 هزار نفر عضو در گیلان فعال هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار