استاندار کهگیلویه و بویراحمد؛

تطویل باند فرودگاه یاسوج به‌طول 600 متر انجام می‌شود

خبرگزاری پانا: وی با اشاره به اینکه تطویل باند فرودگاه یاسوج به‌طول 600 متر انجام می‌شود، افزود: برای اجرای این پروژه 230 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که طبق تفاهمنامه انجام شده 50 درصد این میزان اعتبار توسط شرکت فرودگاه‌های کشور و مابقی از اعتبارات استانی تامین می‌شود.

کد مطلب: ۳۹۴۵۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، سیدموسی خادمی گفت: عملیات اجرایی این پروژه به‌نوعی آغاز شده ولی منتظر کلنگ‌زنی آن به طور رسمی با حضور اعضای هئیت دولت در استان هستیم.

وی با اشاره به اینکه تطویل باند فرودگاه یاسوج به‌طول 600 متر انجام می‌شود، افزود: برای اجرای این پروژه 230 میلیارد ریال اعتبار نیاز است که طبق تفاهمنامه انجام شده 50 درصد این میزان اعتبار توسط شرکت فرودگاه‌های کشور و مابقی از اعتبارات استانی تامین می‌شود.

خادمی ابراز کرد: با اجرای پروژه تطویل باند فرودگاه یاسوج به طول 600 متر امکان نشست و برخاست هواپیماهای تا رده بدنه متوسط از جمله فوکر100 و ایرباس 320 فراهم و به نوعی از بن بست رهایی می‌یابد.

نماینده عالی دولت در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه هم‌اکنون پروازهای فرودگاه یاسوج با هواپیمای ATR72 انجام می‌شود، افزود: از هیچ تلاشی برای بهبود وضعیت حمل نقل ریلی و هوایی در این استان فروگذاری نمی‌کنم.

خادمی با اشاره به اینکه زمانی وارد این استان شدم فرودگاه یاسوج در هفته تنها یک پرواز داشت، عنوان کرد: با پیگیری‌های انجام شده هم اکنون به 6 پرواز رفت و برگشتی "تهران -یاسوج" رسیده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های گردشگری این استان، خاطرنشان کرد: هر ساله با توجه به طبیعت بکر و جاذبه‌های گردشگری، تاریخی، مذهبی و بقعه متبرکه امامزادگان شاهد افزایش مسافران و گردشگران در ایام مختلف سال به‌ویژه نوروز و عید فطر هستیم که این مهم ضرورت بهبود وضعیت حمل و نقل هوایی را صد چندان می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار