۲۵ مرداد صورت می گیرد:

افتتاح تماشاخانه شمس بجنورد با حضور مرادخانی و شفیعی

خبرگزاری پانا: معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیر کل هنرهای نمایشی، در آستانه دهمین جشنواره تئاتر رضوی، تماشاخانه شمس شهر بجنورد را افتتاح خواهند کرد.

کد مطلب: ۳۸۲۳۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، تماشاخانه شمس بجنورد با ظرفیت 150 نفر، سالن پلاتوی 20 در 20 متر مربع و دارای اتاق گریم، اتاق فرمان و سالن انتظار در دهمین جشنواره تئاتر رضوی در شهر بجنورد گشایش می یابد.
مراحل ساخت این سالن نمایشی بلک باکس که بودجه ساخت آن با کمک و مساعدت استانداری خراسان شمالی و فرمانداری بجنورد تامین شده، از چندماه قبل آغاز شد و این پلاتو، ذیل مجموعه تئاتر شهر بجنورد قرار می گیرد که با این احتساب، دو سالن اصلی گلشن و تماشاخانه شمس بجنورد در کنار هم قرار می گیرد.
برای مجموعه 500 متر مربعی تماشاخانه شمس که دارای فضای پلاتوی 20 در 20 مترمربع است، 450 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است که امکان چینش مخاطب به صورت پرتابل وجود دارد.
تجهیزات نوری و صدا در تماشاخانه شمس، توسط وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود که قرار است تا پایان هفته جاری نیز تجهیزات کامل و به دست اندرکاران آن تحویل داده شود.
بر اساس این گزارش، برای آن دسته از گروههای نمایشی که دکور خاصی داشته باشند، این قابلیت وجود دارد که بتوانند وسیله حمل بار خود را از درب پشتی این پلاتو وارد کرده و دکور خود را پیاده کند.
گفتنی است دهمین جشنواره سراسری تئاتر رضوی 25 الی 29 مرداد ماه سال جاری در استان خراسان شمالی(بجنورد) به دبیری حسین ثابت قدم وحید برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار