مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش خبر داد:

آغاز پخش فیلم‌های دانش‌آموزی در شبکه آموزش سیما از هفته آینده/تهیه 3 سرود دانش‌آموزی

خبرگزاری پانا: مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه ارتباطات خوبی با سیمای جمهوری اسلامی ایران در جهت گسترش فعالیت های دانش آموزی انجام شده است، گفت: پخش فیلم های دانش آموزی از هفته آینده در شبکه آموزش سیما آغاز خواهد شد.

کد مطلب: ۳۷۷۱۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، محمد ابراهیم محمدی در دومین روز گردهمایی روسای ادارات کل فرهنگی و هنری استان های سراسر کشور که در مرکز تربیت معلم شهدای مکه برگزار شد، اظهار کرد: وزیر آموزش و پرورش برنامه های شبکه اردوگاه ها و کانون های محله را مورد تأیید قرار داد و از کارهای این اداره کل در زمینه فرهنگی بسیار تقدیر کرد.


وی افزود: با توجه به توافقات به وجود آمده با شبکه آموزش سیما مدتی است که سرودهای دانش آموزی از طریق برنامه "باز باران" پخش می شود که از هفته آینده نیز فیلم های دانش آموزی که از تولیدات مراکز استان ها است پخش می شود. لذا استان ها تولیدات خود را برای پخش در شبکه آموزش آماده کرده و افراد سرشناس و دانش آموزانی که رتبه های منطقه ای دارند را بدون هیچ محدودیت برای حضور در برنامه باز باران معرفی نمایند.


محمدی ادامه داد: در حال حاضر بهترین دورانی است که ارتباط وسیعی با رسانه ملی برقرار شده است؛ بنابراین استان ها می توانند برنامه خود را با ذکر نام استان پخش نمایند.

وی با اشاره به اینکه طبق آمارها 9 میلیون 300 هزار دانش آموز در جشنواره های مختلف شرکت داشته اند، خاطرنشان کرد: در این بین 10 میلیون نفر روز برنامه اجرا و 4 میلیون نفر در اردوهای خاص برگزار شده شرکت کردند.


مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به فعالیت های خبرگزاری پانا به مسئولان فرهنگی استان های سراسر کشور تأکید کرد: باید با مجموعه پانا همکاری شود. این امکانات رسانه ای در اختیار آموزش و پرورش است.


تهیه 3 سرود دانش‌آموزی/ داشتن آرشیو توسط هر استان


وی خطاب به مسئولان فرهنگی استان ها اذعان داشت: می خواهیم 3 سرود داشته باشیم که نماد سرودهای دانش آموزی باشد. نخست سرود ملی در زمینه ایران، سپس سرود ولایت در زمینه رهبری و سرود انتظار در زمینه امام زمان (عج) که تمامی مدارس بتوانند آن را اجرا کنند.


محمدی اضافه کرد: این نباشد که در مراسمی خاص، سرود دانش آموزی پخش نشود. در خواست دارم از تمامی همکاران که فراورده های دانش آموزی به صورت مبادله ای بین استان ها استفاده شود. بنابراین هر استان باید یک آرشیو از کارهای هنری و فرهنگی خود داشته باشد.


تشکیل 5 قطب فرهنگی در قالب استان های مختلف


وی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های مهم اداره کل فرهنگی و هنری آموزش و پرورش این است که استان ها به 5 قطب تقسیم شوند تا بتوانند اعضای آن در جلسات اداره کل شرکت نمایند و مطالب را به بقیه استان ها انتقال دهند.


مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی دیگر از مطالبی که باید در استان ها مورد توجه قرار گیرد آمار دقیق مربیان هنری است، اظهار کرد: از جمله این موارد سرود، فیلم و نمایش است و اگر مربی برتری از لحاظ سیاسی وجود دارد معرفی شود تا موضوع پرسمان دانش آموزی را سامان بخشیم.


وی خاطرنشان کرد: به دلیل مشکلات در فصل زمستان خواهشمند است اگر اردویی قرار است برگزار شود مورد کنترل قرار گیرد و یا حتی المقدور اردو برگزار نشود. البته اردوهای راهیان نور مشکلی وجود ندارد زیرا تمامی مسئولیت آن را بسیج برعهده گرفته است.


ایجاد نگارخانه و نمایشگاه دستاوردهای دانش آموزان در کشور


محمدی ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت هایی که باید در استان های سراسر کشور صورت گیرد این است که با ایجاد نگارخانه و نمایشگاه عرضه دستاوردهای دانش آموزان بتوانیم فعالیت های دانش آموزی را رونق بخشیم و اگر فعالیتی قرار است در زمینه های نمایشی صورت گیرد باید بر محور دانش آموزان باشد و هم مکمل درسی آنها باشد بنابراین باید فراخوانی بدهیم تا نمایشنامه های دانش آموزی فراهم شود.


وی افزود: اگر مجله صوتی در مدارس پخش می شود به مدیران مدارس تأکید شود که باعث آزار و اذیت همسایگان در اطراف مدرسه نباشد و دوست داریم وزیر و معاون وزیر آموزش و پرورش از فعالیت های فرهنگی و هنری استان باخبر شوند و آمادگی داریم برای مربیان هنری و روسای اردوگاه کلاس های ضمن خدمت داشته باشیم.


مدیر کل فرهنگی و هنری وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه فعال کردن سینماهای کانون برعهده مسئولان فرهنگی است، تصریح کرد: از دیگر فعالیت های گسترده ای که باید در سطح استان ها صورت گیرد، شبکه گسترده کتابخوانی است و دوستانی که می توانند در این زمینه سایر استان ها را کمک کنند اعلام آمادگی کرده و با ایجاد تخصصی سایت های کتابخانه، سرود، نمایش و آثار دانش آموزی قصد داریم تا محوریت در فعالیت های اداره کل فرهنگی فقط دانش آموزی باشد.


وی در خاتمه گفت: به دلیل آنکه رقابت باید عادلانه باشد استان ها را به 3 بخش برخوردار، نیمه برخوردار و کم برخوردار تقسیم می نماییم تا در داوری ها و رقابت ها جانب عدالت رعایت شود و امیدواریم که بتوانیم در کانون ها نمایشگاه دائمی کتابخانه برگزار کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار